Please use a valid API Key نرخ تورم تا پایان سال حدود ۴۵ درصد خواهد بود/ «ارز ترجیحی» احیا نخواهد شد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نرخ تورم تا پایان سال حدود ۴۵ درصد خواهد بود/ «ارز ترجیحی» احیا نخواهد شد

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه پیش بینی تورم سال آینده را باید به بعد از تصویب قانون بودجه موکول کنیم، می گوید: درخصوص رشد اقتصادی و تورم در سال ۱۴۰۱، بررسی مراکز رسمی نشان می دهد رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۱ معادل 4 درصد خواهد بود و نرخ تورم تا پایان سال در حوالی ۴۵ درصد قرار می گیرد.

به گزارش فولادبان، سید احسان خاندوزی با بیان اینکه احیای ارز ترجیحی سیاست دولت سیزدهم نیست، اظهارداشت: نرخ ارز کشور برای واردات، همان نرخی است که در بازار نیما است و نرخ ارز در بازار متشکل هم وجود دارد. ثبات‌بخشی به بازار ارز را با جدیت پیگیر هستیم و باید بخشی از نوسانات ارزی که برای اقتصاد ایران مخرب است، مدیریت شود.

وی گفت: عاملان این اخلال‌ها هدف‌شان ایجاد انتظارات تورمی در کشور و هجوم مردم به سمت بازار دارایی‌ها است. اینکه به کالاهای خارج از سامانه نیما ارز به قیمتی دیگر پرداخت شود، در مصوبات و در بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ وجود ندارد.

وزیر اقتصاد افزود: سیاست‌های بانک مرکزی در حال اجراست و اقدامات خیلی خوبی از جمله راه اندازی مرکز مبادلات ارز و طلا در حال انجام است و امیدواریم این سیاست‌ها منجر به ثبات قیمت ها در بازار ارز شود.

نرخ تورم تا پایان سال حدود ۴۵ درصد است

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه پیش بینی تورم سال آینده را باید به بعد از تصویب قانون بودجه موکول کنیم، اظهار کرد: درخصوص رشد اقتصادی و تورم در سال ۱۴۰۱، بررسی مراکز رسمی نشان می دهد رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۱ معادل 4 درصد خواهد بود و نرخ تورم تا پایان سال در حوالی ۴۵ درصد قرار می گیرد.

خاندوزی با بیان اینکه دولت تلاش دارد با تداوم ساخت و ساز و افزایش عرضه مسکن در قالب طرح نهضت ملی فشار تقاضا بر بازار اجاره را کاهش دهد، یادآور شد: عرضه زمین دولتی ۹۹ ساله نیز ادامه خواهد یافت. در یکسال اخیر ۲۴ هزار هکتار زمین دولتی در قالب شهرک‌های مسکونی به شهرها الحاق شده که اثر مثبتی بر کنترل قیمت مسکن خواهد گذاشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors