در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

حنای بورس کالا رنگی ندارد

روند قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا به دلیل دستوری بودن، باعث شده نرخ بسیاری از محصولات فولادی در بازار کاهش یابد؛ علی‌رغم اینکه شاهد هستیم قیمت خودرو و بسیاری از اقلام دیگر همچنان افزایشی است. 

تورج امینی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه روند نرخ‌گذاری و عرضه محصولات فولادی در بورس دستوری است، اظهارداشت: با توجه به شرایطی که در بورس کالا وجود دارد، می‌توان گفت عرضه مهندسی شده، حداقل برداشتی است که می‌توان برای وضعیت موجود نام برد. در واقع بورس کالا همچنان بر مدار قبل حرکت می‌کند و برخلاف دستورالعمل‌های خود، قیمت‌های دستوری را در معاملات دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بورس کالا و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جهت دلخواه خود حرکت می‌کنند، گفت: از سوی دیگر، کسانی در بورس کالا تصمیم گیرنده هستند که بدون آشنایی در این حوزه دست اندرکار شده‌اند و با مشکلات و موانع تولیدکنندگان آگاهی ندارند.

کارشناس صنعت فولاد معتقد است، بورس کالا دایره بسته‌ای از افراد بی‌تجربه و بی سواد است که برای روند معاملات تصمیم می‌گیرند.

امینی تصمیمات بورس کالا برای فولادسازان را جبر نامید و افزود: از طرفی، زمانی که قیمت میلگرد 21 هزار و 800 تومان است، چرا باید قیمت محصولی مانند آهن اسفنجی حدود 16 هزار تومان باشد؟ شرایط به گونه‌ای شده که مصرف کنندگان توانایی خرید و حتی فروش در این بازار را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *