جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ احتمال سقوط مجدد بورس به محدوده یک میلیون واحدی 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به صورت کلی نتیجه‌ای که می‌توان از تصمیمات دولت در بازار برداشت کرد، این است که با گذشته زمان شاخص کل کانال 2 میلیون واحدی را به سمت یک میلیون واحدی خواهد شکست. 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ احتمال سقوط مجدد بورس به محدوده یک میلیون واحدی  اخبار

احسان خورشیدی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: با توجه به وضعیت نرخ بهره بین بانکی، فضای ایجادشده از 17 اردیبهشت و عرضه‌های آبشاری، می‌توان گفت همچنان بی‌اعتمادی سهامداران به بازار ادامه دارد. از طرفی، گزارشات 6 ماهه شرکت‌ها نیز در شرایط خوبی قرار داشت؛ اما به دلیل نرخ خوراک و ابهام در برخی اخلالات به وجود آمده و تصمیم‌گیری‌ها، نمی‌توان به سودهای محاسبه شده اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته شاخص کل به محدوده کمتر از 2 میلیون واحدی سقوط کرد و با تقاضای روانی روبرو شد، افزود: در حال حاضر، با توجه به قیمت‌ها و ارزندگی سهام، به نظر می‌رسد بازار سرمایه به کف حمایتی خود رسیده است. به صورت کلی نتیجه‌ای که می‌توان از تصمیمات دولت در بازار برداشت کرد، این است که با گذشته زمان شاخص کل کانال 2 میلیون واحدی را به سمت یک میلیون واحدی خواهد شکست.

کارشناس بازار سرمایه پیشنهاد داد: افرادی که قصد ورود نقدینگی به بورس تهران را دارند، این اقدام را به صورت پله‌ای یا با ابزاری مانند اختیار معامله‌ها انجام دهند تا بتوانند سرمایه خود را بیمه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر حدود 4 تا 5 هزار میلیارد تومان خالص ارزش معاملات بود و زمانی که بتواند این محدوده را به 5 تا 6 هزار میلیارد تومان بشکند، می‌تواند در بهبود روند معاملات تأثیرگذار باشد. البته با توجه به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، بهبود روند دور از انتظار است؛ مگر اینکه خارج از بحث‌های تحریمی، یک ورود نقدینگی برنامه ریزی شده و دستوری انجام شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors