جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فشار عرضه سهام بازار را سرخ کرد

شاخص کل بازار سرمایه در جریان معاملات امروز که بیشتر در فاز عرضه می‌گشت، افت و کرد و وضعیت بازار قرمز شد.

به گزارش فولادبان، با گذشتن شاخص کل از 1.5 میلیون واحد و قرار گرفتن در این کانال، حالا بورس با یک مقاومت برای رشد خود مواجه شده است و عرضه سهام شاخص‌ساز به ویژه سهم‌هایی که هفته گذشته وضعیت بهتری داشتند، باعث شد تا نماگر اصلی بورس یک نزول اندک را در طول معاملات امروز تجربه کند. اکثر کارشناسان هم معتقدند که بازار در این هفته روندی متعادل را طی خواهد کرد و سهم‌های کوچک‌تر بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

روی آوردن به سهم‌های کوچک بازار را می‌توان در واگرایی دو شاخص اصلی بورس در معاملات امروز فهمید؛ جایی که شاخص کل با افت 7 هزار و 488 واحدی، به یک میلیون و 504 هزار و 731 واحد رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با افزایش 983واحدی نسبت به دیروز، رقم 402 هزار و 414 واحدی را نشان داد. شاخص فلزات اساسی نیز امروز فشار عرضه زیادی را تحمل کرد و با افت 9 هزار و 429 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 146 هزار و 894 واحدی ایستاد.

در طول معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای «خگستر»، «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «فسبزوار»، «شپنا» و «شتران» بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند، اما نمادهای «فولاد»، «پارسان»، «فملی»، «شتران»، «شبندر»، «شپنا» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در شاخص داشتند.

نمادهای فولادی بازار هم امروز روند یکسانی نداشتند؛ به نحوی که نمادهای «فجر»، «فسازان» و «فنورد» رشد قیمت خوبی را در سهام خود تجربه کردند، اما نمادهای «فولاد»، «فسبزوار» و «فخوز» افت قیمت شدیدی را تجربه کردند. نمادهای «کچاد» و «کگل» نیز امروز فشار فروش را پشت سر گذاشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors