جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

میلگرد چین کم تقاضا شد/ عقب نشینی دوباره دلار از کانال ۵۰ هزار تومان

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از ثبات قیمت مقاطع فولادی حکایت دارد.

میلگرد چین کم تقاضا شد/ عقب نشینی دوباره دلار از کانال ۵۰ هزار تومان اخبار آینده قیمت دلار در ایران, احتمال افزایش قیمت آهن, احتمال افزایش قیمت میلگرد, پیش بینی قیمت دلار

دلار امروز با قیمت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار معامله شد که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت اما از کانال ۵۰ هزار تومان دوباره عقب‌نشینی کرد.
در بازار جهانی شاهد تغییرات عمده بودیم که به بخشی از آنها در این مطلب پرداخته‌ایم. قیمت میلگرد چینی با ۱۰ یوان در تن (۱ دلار در تن) افزایش، به ۳۹۰۰ یوان در تن (۵۴۷ دلار در تن) رسید در مقابل ۳۸۹۰ یوان در تن (۵۴۵ دلار در تن) یک هفته پیش، رسید. در معاملات آتی قرارداد ماه مه ۲۲ دسامبر در بوس شانگهای، قیمت میلگرد به ۴۰۰۲ یوان در تن (۵۵۵ دلار در تن) رسید، که ۷۰ یوان در تن (۱۰ دلار در تن) در برابر ۳۹۳۲ یوان در تن (۵۵۱ دلار در تن) یک هفته پیش افزایش یافت. به گزارش فولاد ایران، کاهش عرضه میلگرد منجر به افزایش قیمت میلگرد شد که این امر می تواند ناشی از عواملی مانند کاهش تولید توسط کارخانه های فولادسازی، کمبود مواد اولیه یا محدودیت های واردات باشد.
از سوی دیگر بر اساس تحقیقی که توسط موسسه برنامه یرزی و تحقیقات صنعت متالوژی چین (MPI) صورت گرفته، در سال ۲۰۲۳ تقاضا برای فولاد در چین نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۳ درصد کاهش یافت و در سال ۲۰۲۴ نیز برآورد شده که ۱.۷ درصد سالانه کاهش خواهد یافت. این در حالی است که به گفته این موسسه، کاهش تقاضا برای فولاد با کاهش قابل توجه فعالیت های ساختمانی رقم می خورد.
از سوی دیگر بر اساس گزارش MPI، مصرف فولاد در چین در سال ۲۰۳۰ به ۸۹۰ میلیون تن خواهد رسید که منجر به مازاد قابل توجهی در بازار خواهد شد. در این گزارش همچنین آمده است: در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳، تولید فولاد در چین به ۹۵۲.۱۴ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد افزایش داشت. این در شرایطی است که در سال ۲۰۲۳، چین ۸۲.۶۶ میلیون تن محصولات فولادی صادر کرده است که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ و فراتر از پیش بینی های قبلی است.
در عین حال طبق این گزارش، صنعت فولاد چین تحت فشار قابل توجهی از ناحیه بدهی بخش املاک و مستغلات قرار دارد. بر اساس پیش‌بینی‌های MPI، تقاضا برای فولاد ساختمانی در سال ۲۰۲۳ با ۴.۸ درصد کاهش در سال به ۵۰۶ میلیون تن و در سال ۲۰۲۴ به میزان ۴ درصد در سال کاهش خواهد یافت. به گفته محققان، تقاضا از بخش زیرساخت به جبران نسبی کاهش در بازار املاک و مستغلات کمک خواهد کرد.
شیائو بنگگو، معاون MPI گفت: انتشار ۱ تریلیون یوان بدهی دولتی و همچنین بدهی دولت محلی که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ صادر می شود، از بخش زیرساخت در سال ۲۰۲۴ حمایت می کند. همانطور که مرکز GMK قبلاً گزارش داد، چین از کار انداختن ظرفیت فولاد منسوخ را تسریع خواهد کرد و به تشویق توسعه تولید فولاد کوره قوس الکتریکی (EAF) برای کاهش انتشار کربن ادامه خواهد داد. طبق برنامه تا سال ۲۰۲۵ سهم دومی باید ۱۵ درصد از کل حجم باشد.
قیمت بیلت در بازار داخلی چین در روز ۲۲ دسامبر با ۵۰ یوان در تن (۷ دلار در تن) افزایش به ۳۶۸۰ یوان در تن (۵۱۶ دلار در تن) رسید. احساسات حمایتی بازار ناشی از معاملات آتی میلگرد، مواد اولیه و فولاد تمام شده قیمت بیلت را تقویت کرده است.
معاملات آتی بورس شانگهای، قیمت میلگرد چین با ۸۹ یوان در تن (۱۲ دلار در تن) به ۴۰۰۴ یوان در تن (۵۶۱ دلار در تن) افزایش یافت.
افزایش قیمت ورق گرم در چین
قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین در هفته پیش افزایش یافت. قیمت رول ورق گرم در بازار داخلی چین در این هفته با ۳۰ یوان در تن (۴ دلار در تن) افزایش، به ۳۹۹۰ یوان در تن (۵۵۹ دلار در تن) رسیده است.
افزایش اخیر قراردادهای آتی SHFE، همراه با افزایش قیمت مواد خام، منجر به افزایش قیمت داخلی فولاد شد. ورق گرم در قراردادهای آتی ماه مه با ۷۵ یوان در تن (۱۱ دلار در تن) افزایش در ۲۲ دسامبر به ۴۱۲۲ یوان در تن (۵۷۸ دلار در تن) رسید در حالی که یک هفته پیش ۴۰۴۷ یوان در تن (۵۶۷ دلار در تن) بود.
قیمت پیشنهادات صادرات ورق گرم چین در ۵۷۵ دلار در هر تن ثابت ماند.
قیمت میلگرد چینی با ۱۰ یوان در تن (۱ دلار در تن) افزایش، به ۳۹۰۰ یوان در تن (۵۴۷ دلار در تن) رسید در مقابل ۳۸۹۰ یوان در تن (۵۴۵ دلار در تن) یک هفته پیش، رسید
در معاملات آتی قرارداد ماه مه ۲۲ دسامبر در بوس شانگهای، قیمت میلگرد به ۴۰۰۲ یوان در تن (۵۵۵ دلار در تن) رسید، که ۷۰ یوان در تن (۱۰ دلار در تن) در برابر ۳۹۳۲ یوان در تن (۵۵۱ دلار در تن) یک هفته پیش افزایش یافت. به گزارش فولاد ایران، کاهش عرضه میلگرد منجر به افزایش قیمت میلگرد شد که این امر می تواند ناشی از عواملی مانند کاهش تولید توسط کارخانه های فولادسازی، کمبود مواد اولیه یا محدودیت های واردات باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors