فولادبان گزارش می دهد:

دولت کارمزد صدور قبض و حواله انبار را تعین و ابلاغ کرد+سند

تصویبنامه هیات وزیران درخصوص تعیین کارمزد صدور قبض و حواله انبار برای کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا موضوع ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، تصویبنامه هیات وزیران درخصوص «تعیین کارمزد صدور قبض و حواله انبار برای کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا موضوع ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در نامه شماره ۱۰۹۷۷۳ در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

در این راستا، کارمزد صدور هر قبض و حواله انبار برای کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا 10 هزار ریال تعیین شده است. منابع حاصل از این محل پس از واریز به خزانه داری کل کشور، برای توسعه تجهیز و به رورسانی سامانه های موضوع این ماده در اختیار وزارت صمت قرار می گیرد.

دولت کارمزد صدور قبض و حواله انبار را تعین و ابلاغ کرد+سند عینک فولادی اخبار دولت, دولت

به گزارش فولادبان، ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ مجلس شورای اسلامی (الحاقی ۱۴۰۰/۱۱/۱۰) به شرح زیر است:

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری دستگاههای اجرائی ذی ربط ظرف دو ماه از لازم الاجراء شدن این قانون، از طریق سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، امکان صدور قبض انبار و حواله انبار را برای کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا فراهم نماید؛ به نحوی که اسناد مزبور متضمن اطلاعاتی از قبیل اطلاعات کمی و کیفی کالا، مالک کالا، محل نگهداری، تحویل دهنده، تحویل گیرنده و تاریخ و زمان صدور سند باشند. ورود کالا به انبارها و مراکز نگهداری کالا و خروج کالا از آنها بدون قبض انبار و حواله انبار موضوع این ماده، مستوجب محکومیت نگهداری کننده به جریمه نقدی به میزان یکصد میلیون ریال یا معادل یک چهارم ارزش کالای موضوع تخلف، هر کدام که بیشتر باشد، است. کلیه نگهداری کنندگان تجاری کالاهای ضروری که تعیین مصادیق آنها، به تشخیص ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یا ستاد تنظیم بازار است و از طریق سامانه مقررات تجاری ابلاغ می شود، ملزم به ثبت آنی اطلاعات نگهداری کالا در سامانه مذکور و ارائه و دریافت قبض و حواله موضوع این ماده هستند. درخصوص کالاهایی که شناسه کالا در مورد آنها اجرائی شده است، ثبت اطلاعات بر این اساس انجام می شود. استنکاف عمدی از ثبت آنی اطلاعات کالاهای ضروری و ارائه و دریافت قبض و حواله آنها مستوجب ضمانت اجراهای مقرر در تبصره (۴) ماده (۱۸) این قانون است. شش ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون، صرفاً قبض و حواله الکترونیکی موضوع این ماده معتبر است. جز در مواردی که شورای عالی امنیت ملی در خصوص هر شخصی اعم از بخش خصوصی یا دولتی تعیین می کند، کلیه اشخاص و دستگاههای اجرائی از جمله گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای مأذون از سوی ولی فقیه با إذن معظم له، موظف به اجرای مقررات این ماده هستند و در فرآیندهای خود مکلفند تنها حواله الکترونیکی خروج کالا از انبار (بیجک خروج کالا) و قبض انبار استعلام شده از سامانه مذکور را ملاک قرار دهند. کارمزد صدور قبض و حواله و محل واریز جریمه های موضوع این ماده که پس از واریز به خزانه داری کل کشور در محل سامانه مذکور هزینه می شود، ظرف دو ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *