جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سهم‌های بزرگ بورسی دوباره درجا زدند/ پیش‌بینی روند هفته آتی بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نمادهای کوچک و متوسط بورس برخلاف سهم‌های بزرگ می‌توانند روند معاملاتی بهتری را در هفته آینده تجربه کنند.

محمدحسین کیانی در گفتگو با فولادبان درباره تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی، بازار از کمبود نقدینگی و تقاضا رنج می‌برد. برهمین اساس، چند عامل تأثیر به‌سزایی در روند آن می‌گذارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل، میانگین نرخ بهره است که در حال حاضر در محدوده 25 درصدی قرار دارد، اضافه کرد: همچنین بازار سرمایه شاهد رکود تقریباً نسبی است که با افزایش روز به روز ابهامات، وضعیت معاملات در روند نزولی قرار می‌گیرد به گونه‌ای که سود شرکت‌ها در چند ماه اخیر شرایط خوبی را تجربه نکرده است. در واقع، مشخص نبودن برخی از مشکلات منجر به آسیب دیدن بورس می‌شود که می‌توان گفت در حال حاضر مهم‌ترین ابهام، قیمت دلار است.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش نرخ دلار گفت: در روزهای اخیر، قیمت دلار مرتبا در حال افزایش است؛ اما همچنان روند معاملاتی بورس در رکود قرار دارد و رشد قابل توجهی را تجربه نمی‌کند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه اکثر گزارش فروش مهرماه شرکت‌های بورسی مثبت نبود، احتمالاً نرخ بهره به بیشتر از 25 درصد برسد. البته به دلیل شرایط موجود، باید منتظر تصمیمات دولت در خصوص بودجه باشیم تا سقف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و گاز مشخص شود.

کیانی در پیش‌بینی هفته آینده بورس مطرح کرد: بازار سرمایه در هفته آتی می‌تواند شاهد معاملات بهتری در سهم‌های کوچک و متوسط باشد. اما سهم‌های بزرگ بازار همچنان درجا می‌زنند و روند فعلی خود را ادامه خواهند داد. همچنین به‌ نظر می‌رسد شاخص محدوده یک میلیون و 300 هزار واحدی را به کمک صنایع کوچک مجدداً بدست بیاورد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors