گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

ثبات قیمت کویل ورق سرد آمریکا/ قیمت ورق سرد و گالوانیزه گرم گران شد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت کویل ورق سرد آمریکا و افزایش قیمت ورق سرد و گالوانیزه گرم صادراتی به این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر قیمت کویل ورق سرد آمریکا ثابت باقی ماند و قیمت ورق گالوانیزه گرم کاهش جزئی یافت. در همین حال، فعالان بازار، وضعیت بازار را در آینده نزدیک، نزولی پیش‌بینی کردند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت کویل ورق سرد فولادی ، فوب کارخانه آمریکا در قیمت 68.5 دلار به ازای هر هاندردویت (یک هزار و 370 دلار به ازای هر تن) ثابت باقی ماند. پیشنهادات قیمتی برای این محصول در بازه 67-69 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شدند.

در طول هفته اخیر، تجارت در بازار اسپات محدود گزارش شد که این موضوع حکایت از احتیاط خریداران در ثبت سفارش دارد. به گفته برخی منابع، بازارهای محصولات تخت فولادی صعودی شده اند و به نظر می‌رسد با توجه به قیمت‌های رقابتی واردات و تاثیر افزایش ظرفیت کارخانه‌ها بر قیمت‌های داخلی در آینده نزدیک سقوط کنند. خریداری در بازار در همین راستا بیان کرد: به طور قطعی، قیمت‌های داخلی کاهش خواهند یافت. پرسش اصلی این است که این افت قیمت چه مقدار خواهد بود؟

زمان آماده‌سازی کویل ورق سرد بین 8 تا 10 هفته گزارش شده است.

علاوه بر این، براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گالوانیزه گرم (نورد سرد)، فوب کارخانه آمریکا با افت 1.46 درصدی نسبت به هفته قبل، به 67.5 دلار به ازای هر هاندردویت (یک هزار و 350 دلار به ازای هر تن) رسید. نرخ معامله این محصول در هفته گذشته 68.5 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شده بود.

شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه 62.00 تا 71.15 دلار به ازای هر هانرددویت گزارش شدند.

در همین حال، خریداران هنگام ثبت سفارش محصولات روکش‌دار در بازار اسپات محتاطانه عمل و چشم‌انداز نزولی در آینده نزدیک پیش‌بینی می‌کنند. یک توزیع‌کننده در این رابطه توضیح داد: بازار دیوانه شده است. من فکر می‌کنم بازار به سقف خود رسیده است. به عقیده من، با ورود به ماه‌های مه/ژوئن، شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود. کارخانه‌ها مواد اولیه را با قیمت مناسب وارد کرده اند و به ظرفیت موردنیاز دست یافته‌اند. تنها چیزی که می‌تواند باعث رشد قیمت‌ها شود، افزایش قیمت قراضه است. تقاضای قراضه تغییری نخواهد کرد ولی پایه‌ای برای تعیین سقوط قیمت‌ها خواهد بود.

یک خریدار اشاره کرد که کارخانه‌ها، کف قیمت سفارشات حجم بالای ورق گالوانیزه گرم را در دهه 60 دلاری به ازای هر تن تعیین کرده‌اند.

زمان آماده‌سازی را حدود هفت هفته برآورد کرده‌اند.

رشد قیمت کویل ورق سرد و ورق گالوانیزه گرم در بازار واردات

همچنین قیمت ورق سرد و گالوانیزه گرم صادراتی به آمریکا رشد یافت. در عین حال، فعالان بازار درباره خرید محصولات صادراتی به کشور محتاط هستند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌های داخلی در آینده نزدیک کاهش یابند.

برهمین اساس، میزان واردات ورق سرد و گالوانیزه گرم در ماه مارس، با افت 41.69 درصدی نسبت به مارس گذشته، به 258 هزار و 991 تن رسید. حجم واردات محصولات در ماه مارس 2022، 444هزار و 195 تن گزارش شده بود.

افزایش تفاوت قیمتی کویل ورق گرم و ورق سرد و گالوانیز

براساس ارزیابی‌های این نشریه، میانگین شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا از 21 تا 27 آوریل (یکم تا 7 اردیبهشت ماه 1402)، 58.63 دلار به ازای هر هاندردویت شنیده شد که این نرخ در مقایسه با ارزیابی قبل، نسبتا ثابت بود.

شاخص قیمت این محصول در تاریخ 27 آوریل (7 اردیبهشت ماه 1402)، 58.13 دلار به ازای هر هاندردویت محاسبه شد.

علاوه بر این، تفاوت قیمتی میان ورق سرد و گرم با افت 0.3 درصدی نسبت به ارزیابی قبل، به قیمت 9.87 دلار به ازای هر هاندردویت رسید. در مقایسه قبل، تفاوت قیمتی قبل این دو محصول، 9.90 دلار به ازای هر هاندردویت برآورد شده بود.

در حال حاضر تفاوت میان قیمت ورق گالوانیزه و ورق گرم، 8.87 دلار به ازای هر هاندردویت است که این نرخ نسبت به ارزیابی قبل (9.90 دلار به ازای هر هاندردویت)، 10.40 درصد کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *