Please use a valid API Key ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی هزینه تولید فولاد را افزایش داد/ واردات کنترل شده انجام شود - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی هزینه تولید فولاد را افزایش داد/ واردات کنترل شده انجام شود

رئیس هیات مدیره شرکت فروآلیاژ کاویان تهران گفت: راه قدرت بخشیدن و افزایش سطح کیفی ماشین آلات داخلی، ممنوعیت واردات نیست بلکه بهترین روش برای خروج از بازار انحصاری و افزایش کیفی محصولات تولیدی، واردات کنترل شده ماشین آلات با نظارت دقیق و کارشناسی شده است و ممنوعیت کامل واردات آسیب بزرگی به صنایع خواهد زد.

محسن نجاتی در گفتگو با فولادبان افزود: ماشین آلات داخلی نمی‌توانند بطور کامل نیاز صنایع فولادی را تامین کنند و نیازهای تولیدکنندگان، فولادسازان و معدنکاران را یا در صف انتظار می‌گذارد و یا بدون پاسخ می‌ماند.

وی ادامه داد: بخشی از نیاز تولیدکنندگان هم که از ماشین آلات معدنی تامین می‌شود اغلب از محصولات با کیفیت و خوب نیست و فقط گره کوچکی از مشکلات فعالان صنعتی را باز می‌کند اما در نهایت به بدنه اصلی صنعت و بویژه زنجیره فولاد لطمه خواهد زد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: راه قدرت بخشیدن و افزایش سطح کیفی ماشین آلات داخلی، ممنوعیت واردات نیست بلکه بهترین روش برای خروج از بازار انحصاری و افزایش کیفی محصولات تولیدی، واردات کنترل شده ماشین آلات است.

نجاتی افزود: سطح کیفی ماشین آلات صنعتی و معدنی در کشور قابل قبول نیست و فناوری ماشین آلات معدنی از جمله در حوزه استخراج، اکتشاف و حتی ماشین آلاتی مثل لودر و بولدوزر بسیار ضعیف است. قیمت ماشین آلات وارداتی و خارجی صنایع معدنی در مقایسه با صنایع داخلی گرانتر است اما کیفیت بالاتری در تولید، استخراج و اکتشاف دارند و حجم بیشتری از فعالیت‌های معدنی را در مدت زمان کمتری به انجام می‌رسانند مصداق این موضوع خودرو تولید داخل با خودروهای ژاپنی و خارجی است که به راحتی این تفاوت قابل مشاهده است.

رئیس هیات مدیره شرکت فروآلیاژ کاویان تهران افزود: ممنوعیت واردات ماشین آلات الزاما به معنای تقویت صنعت نیست و نخواهد بود و حتی منجر به کاهش بهره‌وری در شرکت های تولیدکننده خواهد شد. ممنوعیت واردات ماشین آلات صنعتی همانند سیاست جلوگیری از واردات خودرو در کشور است اما اعمال این سیاست، کیفیت خودرو را افزایش نداده بلکه خودروساز تولید می‌کند و مردم هم چاره ای جز خرید انحصاری از محصولات داخلی را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors