واکنش یک کارشناس به طرح مجلس برای اخذ مالیات سیز/ محیط زیست بر فرآیند تولید فولاد نظارت کامل دارد

یک فعال صنعت فولاد، آلایندگی واحدهای تولید فولادی برای محیط زیست را منتفی خواند و گفت: سازمان محیط زیست برفرآیند تولید فولاد نظارت کامل دارد لذا مالیات از واحدهای صنایع فولادی نیز باید براساس مستندات اخذ شود.

حسین بختیاری درگفتگو با فولادبان با اشاره به طرح مجلس برای اخذ مالیات سبز از آلایندهای زیست محیطی به‌ویژه در صنعت فولاد، اظهارداشت: آلایندگی هایی که درباره صنعت فولاد مطرح می شود، باید مستند و همراه با مدارک معتبر برای آلودگی محیطی فولادسازان باشد.

وی با رد آلایندگی واحدهای فولادسازی برای محیط زیست، گفت: موضوع آلایندگی فولادسازان برای محیط زیست منتفی است و هیچ نوع آلودگی محیط زیستی ناشی از فعالیت واحدهای فولادساز امکان ندارد ولی فولادسازان از نظر مصرف آب و آب بری مصرف بالایی دارند.

معاون فروش فولاد خراسان افزود: در اغلب واحدهای تولید فولاد و فولادسازی ها، حسگرهای سازمان محیط زیست در دودکش‌های خروجی نصب شده که خود سازمان محیط زیست این حسگرها را تعبیه و جاسازی کرده است و مرتبا گازهای خروجی از دود کش ها چک می شود.

بختیاری با اشاره به توقف عملیات تولید فولاد به محض خروج گازها بیش از حد مجاز استاندارد جهانی، تصریح کرد: اگر گازهای  خروجی از واحدهای تولید فولادی یعنی CO،  CO2 یا بیو اکسید گوگرد، بیش از حد مجاز و استاندارد های جهانی باشد بلافاصله  فعالیت خطوط تولید متوقف می شود.

این فعال صنعتی گفت: سازمان محیط زیست بر فرآیند تولید فولاد نظارت کامل دارد لذا  آلایندگی محیط زیست واحدهای تولیدکننده فولادی از هر جهت منتفی است و استدلالی بر آلاینده بودن فولادسازان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *