گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین عرضه هفته چه خبر؟

به گزارش فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فولادبان، در مهمترین عرضه هفته، در معاملات روز یکشنبه سی ام بهمن ماه ۱۴۰۱، ۱۱ هزار تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۱۰۰ درصد آن، کاملاً به فروش رسید، ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۱۸ هزار و ۴۰۲ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۶ درصدی را رقم زد.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات روز یکشنبه سی ام بهمن ماه

در معاملات روز یکشنبه سی ام بهمن ماه ۱۴۰۱، از ۹۰۵ هزار و ۸۲۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۵۰ هزار و ۳۲۰ تن یعنی معادل ۵ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۱۱ هزار تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۱۰۰ درصد آن، کاملاً به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۱۸ هزار و ۴۰۲ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۶ درصدی را رقم زد.

علاوه بر این، یک‌‌هزار و ۳۵۰ تن میلگرد کلاف در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۱۰۰ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون این محصول با رشد ۱۳٫۵ درصدی نسبت به قیمت پایه به ۲۴۸ هزار و ۶۳۷ ریال رسید.

مشتریان تیرآهن هم امروز ۱۰۰ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۸ هزار و ۴۶۴ تن را با قیمت میانگین موزون ۲۳۷ هزار و ۴۳۴ ریال خریداری کردند.

در ادامه، تمام ۵۰۶ تن ناودانی با قیمت پایه ۲۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال به فروش رسید که این قیمت ۵٫۹ درصد نسبت به قیمت پایه این محصول افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر این، ۳۳٫۳ درصد سنگ آهن دانه بندی با قیمت مینگین موزون ۱۱ هزار و ۴۲۰ ریال به فروش رسید که بدون رقابت ۳۲در معاملات امروز ثبت شد.

گندله سنگ آهن که ۲۵ هزار تن محصول برای عرضه امروز در نظر گرفته بود تنها ۴ هزار تن با قیمت پایه ۳۸ هزار و ۸۹۰ ریال به فروش رفت.

ریز معاملات روز دوشنبه یکم اسفند ماه

در معاملات روز دوشنبه یکم اسفند ماه ۱۴۰۱، قرار بود، ۱۸۲ هزار و ۱۰۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود که تمام آن روی تابلوی معاملات قرار گرفت وهیچ محصولای از تابلوی معاملات حذف نشد.

در همین حال، برای ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن شمش بلوم، ۱۵۸ هزار و ۲۶۵ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۱۷۵ هزار و ۶ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، تختال C که به میزان ۴۰ هزار تن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، ۹۱ هزار تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید و قیمت میانگین ۱۹۱ هزار و ۶۰۰ ریال را روی تابلوی معاملات نشان داد.

ریز معاملات روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه

در معاملات روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه 1401، از ۱۴۲ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۱۲۴ هزار و ۹۵۰ تن یعنی معادل ۸۷٫۹ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۴۵ ‌هزار تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۱۰۰ درصد آن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۲۲ هزار و ۲۷۴ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۲۴ درصدی را رقم زد.

همچنین، ۴۵۰ تن از  حجم عرضه شده ورق قلع اندود، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۴۷۹ هزار ریال به فروش رسید که نشان از ثبات قیمت این محصول دارد.

علاوه بر این، ۹ ‌هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه G در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۱۰۰ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۴۳۹ هزار ۱۸۷ ریال برای ورق گالوانیزه G به ثبت رسید.

مشتریان آهن اسفنجی هم امروز ۱۰۰ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۷۰ هزار تن را با قیمت میانگین موزون ۱۲۴ هزار و ۸۱۲ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز چهارشنبه سوم اسفند ماه

در معاملات روز چهارشنبه سوم اسفند ماه 1401، قرار بود، ۷۶ هزار و ۱۳ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۷۴ هزار و ۲۳۸ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۲٫۴ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شد.

در همین حال، برای ۴۵ هزار و ۱۴۰ تن میلگرد، ۸۷ ‌هزار و ۸۴۴ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۲۳۴ هزار و ۹۷۷ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، تیرآهن که به طور کامل به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان ۶۳ هزار و ۳۵۸ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید و قیمت میانگین ۲۱۷ هزار و ۷۸۴ ریال را روی تابلوی معاملات نشان داد.

علاوه بر این، ۲ هزار و ۳۹۷ تن تقاضا از سوی مشتریان برای نبشی ثبت شد که یک‌هزار و ۸۸۱ تن از حجم عرضه این محصول بیشتر بود.

در ادامه، تمام ۱۴۴ تن ناودانی به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و ۹۹۳ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت.ضمن اینکه قیمت میانگین ثبت شده روی تابلوی معاملات برای این محصول، ۲۲۳ هزار و ۳۴۱ ریال بود.

همچنین، تقاضای ۴ هزار و ۹۵۰ تنی برای ۲ ‌هزار تن ورق سرد B روی تابلوی معاملات ثبت شد.

امروز حجم راه یافته به تابلوی معاملات ورق گرم ۵ هزار و ۸۰۰ تن بود و تقاضا برای این محصول تنها یک هزار و ۴۵۰ تن بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *