جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 بهمن 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

عزم بریکس برای پایان دادن به یکجانبه گرایی در جهان

گروه اقتصاد‌های نوظهور جهان موسوم به بریکس، در نخستین اجلاس رسمی سال ۲۰۲۴ میلادی بر چند جانبه‌گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی تاکید کردند.

عزم بریکس برای پایان دادن به یکجانبه گرایی در جهان اخبار

به گزارش فولادبان،  نخستین اجلاس رسمی گروه اقتصاد‌های نوظهور، موسوم به بریکس با حضور اعضای جدید، از جمله جمهوری اسلامی ایران به میزبانی روسیه کار خود را آغاز کرد.
اولین نشست نمایندگان گروه بریکس در سال جدید میلادی، که به مدت پنج روز ادامه خواهد یافت، با نخستین حضور رسمی جمهوری اسلامی ایران همزمان شد و هیات کشورمان به سرپرستی مهدی صفری، معاون هماهنگی دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در این نشست حضور یافت.
در این اجلاس، معاونان وزیر امورخارجه کشور‌های عضو گروه بریکس در مسکو، نقشه راه همکاری‌های آینده را ترسیم خواهند کرد.
این نشست همچنین نخستین نشست گروه بریکس پس از ورود پنج عضو جدید است و برای نخستین بار، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی در کنار اعضای قدیمی، شامل روسیه، چین، برزیل، هند و آفریقای جنوبی، درباره برنامه‌های بریکس در سال ۲۰۲۴ میلادی تبادل نظر خواهند کرد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه سخنران آغازین این نشست بود و در ادامه نمایندگان دیگر کشور‌های عضو گروه بریکس، از جمله مهدی صفری معاون هماهنگی دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود درباره مسیر حرکت این گروه را بیان کردند.
کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه و مجید صمدزاده صابر، مهدی صفری را در این اجلاس همراهی می‌کنند.
معاون هماهنگی دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست گفت: «بریکس» باید صدای عدالت‌خواهی اکثریت مردم جهان باشد.
مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست نمایندگان کشور‌های عضو گروه اقتصاد‌های نوظهور موسوم به بریکس با اعلام آمادگی ایران برای ساختن جهانی عادلانه‌تر و چندجانبه گفت: «بریکس» باید صدای عدالت‌خواهی اکثریت مردم جهان باشد.
مهدی صفری ابراز امیدواری کرد، کشور‌های عضو این گروه بتوانند بریکس و جنوب جهانی را به جایگاه شایسته خود ارتقا دهند و جهانی عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر و چندجانبه بسازند و از این طریق، شاهد رفاه مردم کشور‌های خود و همه جهانیان باشند.
صفری با بیان اینکه عضویت ایران، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به شکوفایی گروه بریکس و بالعکس، کمک به سزایی خواهد کرد افزود: بریکس در سال ۲۰۲۳ و تحت ریاست آفریقای جنوبی، حدود ۲۰۰ رویداد برنامه‌ریزی کرده بود که با موفقیت همراه بودند.
وی با اشاره به آغاز ریاست دوره‌ای روسیه بر گروه بریکس در سال جاری میلادی تاکید کرد: برای سال ۲۰۲۴ نیز ۲۳۵ برنامه تنظیم شده است که گویای آن است که کار بسیار بزرگی در پیش داریم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors