جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 خرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

ضرورت تسهیل صادرات فولادسازان برای کمک به تولیدکنندگان

یک کارشناس بازار فولاد گفت: باید موانع فعلی رفع شود تا با تسهیل صادرات، بازارهای بیشتری به دست بیاوریم تا هم رکود در بازار داخلی کاهش یابد و هم تولیدکنندگان امکان ادامه فعالیت داشته باشند.

ضرورت تسهیل صادرات فولادسازان برای کمک به تولیدکنندگان اخبار

علی بیات در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت صادرات محصولات فولادی ایران بیان کرد: با وجود تمام هزینه‌ها و پرداخت سود بازرگان، امروزه معادن در برخی موارد ترجیح می‌دهند صادرات داشته باشند و چنین عملکردی نشان می‌دهد که در داخل کشور با برخی محصولات، برخورد خوبی صورت نگرفته است. از سوی دیگر، بازگشت ارز محصولات صادرشده نیز یک موضوع جدی است که بانک مرکزی به شدت آن را کنترل می‌کند.

به گفته وی، تحریم‌ها نیز تأثیر عملیاتی در اقتصاد کشور نداشته؛ اما راه جدیدی که به دلیل تحریم‌ها طی می‌کنیم، هزینه زیادی را در بر می‌گیرد.

کارشناس بازار فولاد با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلات، می‌بینیم در برخی دوره‌ها که ارزش کالا در بازارهای جهانی افزایش می‌یابد، تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند صادرات داشته باشند، گفت: بنابراین نظام حکمرانی باید به این نقاط کلیدی توجه کند؛ مبنی بر اینکه تولید در شرایط مطلوبی نیست، تصمیمات و اقدامات نادرستی در بخش تجارت صورت گرفته و به قیمت پایه محصولات توجهی نمی‌شود.

بیات در ادامه افزود: از طرفی، کمبود انرژی در صنایع در حوزه صادرات و افزایش قیمت‌های داخلی تأثیرگذار است؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت با تداوم این روند، به مرور بازارهای صادراتی را از دست خواهیم داد. همچنین بخش مسکن در رکود کامل قرار دارد و این درحالیست که از ۳۰ میلیون تن فولاد تولید شده حداکثر می‌توان ۱۶ میلیون تن آن را در بازار داخلی مصرف کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع عوارض صادرات فولادی و محدودیت‌ها در حالیست که کشور مازاد تولید و مصرف دارد. بنابراین باید این موانع رفع شود تا با تسهیل صادرات، بازارهای بیشتری به دست بیاوریم تا هم رکود در بازار داخلی کاهش یابد و هم تولیدکنندگان امکان ادامه فعالیت داشته باشند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors