جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 خرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس فولادی با فولادبان بیان شد؛

حجم تقاضای بازار چین تعیین کننده درآمد زنجیره فولاد ایران است

یک کارشناس فولادی گفت: امروزه حدود ۵۰ درصد فولاد جهان به دست چین تولید می‌شود که اخیراً کاهش قیمت‌های زیادی در محصولات فولادی آن به ثبت رسیده است؛ بر همین اساس، می‌توان گفت مهم‌ترین مولفه برای بازار فولاد در سال جاری حجم تقاضای بازار چین است که می‌تواند مولفه اصلی باشد.

حجم تقاضای بازار چین تعیین کننده درآمد زنجیره فولاد ایران است اخبار

یاسر محبی در گفتگو با فولادبان با اشاره به روند تولید فولاد چین و تأثیر آن در بازار ایران مطرح کرد: امروزه حدود ۵۰ درصد فولاد جهان به دست چین تولید می‌شود که اخیراً کاهش قیمت‌های زیادی در محصولات فولادی آن به ثبت رسیده است. بر همین اساس، می‌توان گفت مهم‌ترین مولفه برای بازار فولاد در سال جاری حجم تقاضای بازار چین است که می‌تواند مولفه اصلی باشد.

وی ادامه داد: حال فارغ از اینکه در بخش دلاری چه اتفاقی خواهد افتاد و سیاست‌های دلاری با توجه افزایش شکاف بین نرخ نیما و نرخ بازار آزاد چه خواهد بود، حجم تقاضای بازار چین تعیین کننده درآمد و سود دلاری در بخش زنجیره فولاد ایران خواهد بود.

کارشناس فولادی تصریح کرد: همچنین ناگفته نماند کشورهای همسایه در حال ایجاد کارخانجات نوردی هستند، در حالی که کلی سرمایه خصوصی و ملی در صنعت نورد ایران بلاتکلیف مانده و از برکت شمش ایران، همسایه‌ها در حال تولید محصولات فولادی هستند.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در داخل با رکود مواجه هستیم و در سطح بین‌الملل نیز بخشنامه‌‌‌ها، مراودات سیاسی و تجاری با سایر کشورها، صادرات را تحت‌تاثیر قرار داده است. عدم‌ثبات بخشنامه‌‌‌ها و قوانین، عملکرد و فعالیت تمامی واحدهای فولادی را تحت‌تاثیر قرار داده و امکان برنامه‌‌‌ریزی کوتاه‌مدت و میان‌مدت را از بین برده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors