اولویت صنعت و معدن در بودجه 1402؛ توجه بیشتر به اکتشاف معادن

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اولویت‌های حوزه صنعت و معدن در بودجه سال 1402 را تشریح کرد.

به گزارش فولادبان، مصطفی طاهری در رابطه با اولویت‌های حوزه صنعت و معدن در بودجه سال 1402، گفت: در حوزه معدن توجه به اکتشاف باید در اولویت قرار گیرد، زیرا  زنجیره  اکتشاف نسبت به سایر زنجیره‌ها توسعه کمتری داشته است. هرچند کمیسیون صنایع و معادن مجلس اصلاح قانون معادن را در دستور کار دارد؛ اما در بودجه سال آینده باید توجه ویژه‌ای به موضوع اکتشاف شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: از میان 64 ماده معدنی موجود در کشور باید حوزه‌هایی که با وجود ظرفیت خوب و مناسب، به آن ها بی‌توجهی شده مانند مس، سنگ‌های تزئینی، سنگ‌های ساختمانی و امثال آن در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اولویت‌های حوزه صنعت، ادامه داد: در قوانین بودجه و برنامه باید پیشران‌ها و اولویت‌های صنعت مشخص شود؛ به طور مثال ما در صنعت نساجی درحوزه‌های دوخت، بافت و رنگ رزی ظرفیت خوبی داریم؛ اما نیازمند نوسازی ماشین آلات و سرمایه گذاری هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت خوب صنعت لوازم خانگی، اضافه کرد: اگر تحقیق و توسعه در این حوزه را افزایش دهیم و به ساخت داخلی عمق بخشیم، می‌توان علاوه بر تامین نیاز داخلی، کشورهای اطراف را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *