جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار سرمایه داخل 27 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه؛

سبز بسته شدن بورس در معاملات پایان هفته/ شاخص فلزات اساسی 11 هزار واحد رشد کرد

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 27 اردیبهشت 1402 گزارش می‌دهد.

سبز بسته شدن بورس در معاملات پایان هفته/ شاخص فلزات اساسی 11 هزار واحد رشد کرد اخبار بازار سرمایه داخل

به گزارش خبرنگار فولادبان، هر چه به پایان بازار نزدیک‌تر شدیم، قدرت تقاضای حقیقی‌ها افزایش یافت به گونه‌ای که در عرض 5 دقیقه حدود 50 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بازار تزریق شد و برآیند ورود و خروج پول خرد به حدود مثبت 300 میلیارد تومان رسید.

در واقع، بازار سرمایه در یک هفته نیمه تعطیل، با رشد بیش از 20 هزار واحدی و درخشش گروه بانکی و پالایشی به کار خود پایان داد، این در حالی است که گروه خودرویی معاملاتی متعادل و مثبت را پشت سر گذاشت و سایر نمادها با رشد قیمت دنبال شدند. البته ناگفته نماند 28 درصد از کل ارزش معاملات امروز مربوط به معاملات خرد بود.

از سوی دیگر، گروه‌های خودرو، بانک‌ها و انبوه‌سازی به ترتیب با ارزش معامله یک‌هزار و 89 میلیارد تومان، 911 میلیارد تومان و 500 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 19 هزار و 969 واحد رشد داشت و به 2 میلیون و 321 هزار و 348 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 12 هزار و 746 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 12 هزار و 746 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 11 هزار و 508 واحدی، رقم یک میلیون و 707 هزار و 388 واحد را نشان داد.

نمادهای «میدکو»،«وبملت»،«شبندر»،«حکشتی»،«وپاسار»،«وتجارت»و«شستا» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «تایرا»،«ما»،«غشاذر»،«غشان»و«کاما» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ثبهساز»،«شسینا»،«قصفها»،«نمرینو»و«قلرست» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors