تحلیل روزانه بازار آهن 8 شهریور 1401

بررسی بازار آهن امروز، هشتم شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، رکود بازار آهن تداوم دارو و در برخی مبادی شاهد اصلاح کاهش قیمت‌ها هستیم.

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، هفتم شهریور 1401 نشان می‌دهد، اسکناس بدون تغییر قیمت با قیمت 29 هزار 800 تومان معامله شد و در بازار آهن شاهد اصلاح قیمت در برخی مبادی فروش هستیم.

امروز قالیباف، رئیس مجلس با بیان اینکه دولت دو وزیر برای وزارت صمت و بازرگانی به مجلس معرفی می‌کند افزود نظر رئیس جمهور همچنان بر معرفی دو وزیر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی به مجلس پابرجاست و اظهارات معاون پارلمانی نیز خلاف این نیست.

اما قابل توجه این است که این به معنا حذف فاطمی امین از وزارت صمت نیست و تنها منظورشان این است که باید یک نفر برای وزارت صمت و وزارت بازرگانی معرفی شود و می‌توانند فاطمی امین را دوباره معرفی کنند.

در ادامه روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «نود اقتصادی» گفته است نحوه انتخاب رایزن بازرگانی توسط سازمان توسعه تجارت اشتباه است و تشکیل وزارت بازرگانی برای جهش در صادرات دروغ بزرگی است.

در عین حال با ادامه رکود بازارهای جهانی و توقف موقتی مذاکرات در وین دربازار‌های داخلی نیز اکثر بخش‌ها آرام گرفته است.

در همین حین از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول فولادی از جمله ورق گالوانیزه ۹ هزار و ۸۵۰ تن معادل ۵۶٫۷ درصد در تابلوی معاملات بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

از سوی دیگر وزیر اقتصاد گفته است در مصوبات ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور اعلام کرده باید موتور تورم‌زایی خاتمه داده شود و بانک‌ها مکلف هستند‌ از تمام ظرفیت خود برای رونق تولید و جهش مسکن استفاده کنند.

با نزدیک شدن به زمان تخصیص بودجه برای پروژه‌های عمرانی در بخش‌ ساخت و ساز در شش ماهه دوم سال و افزایش تقاضای مصرفی و در عین حال احتمال قوی امضای توافق برجام احتمال بهبود شرایط در بازار‌‌های داخلی آهن آلات و فولاد زیاد است، اما در شش ماهه گذشته سایه سنگین رکود تقاضا فشار زیادی را به فروشندگان خورد آهن آورده است

از بازار آهن چه خبر؟

امروز چهار شرکت 100 تا 200 تومان کاهش قیمت داشتند، اما همچنان بسیاری از مبادی فروش بدون تغییر قیمت محصولاتشان را عرضه می‌کنند.

با ادامه رکود در بازار نبشی و ناودانی امروز هم تمامی فروشندگان ثبات قیمت را مد نظر قرار دادند.

نرخ تیرآهن کیلویی در شرکت ذوب آهن 250 تومان افزایش پیدا کرد و نرخ اکثر محصولات شاخه‌ای این شرکت ثابت بود، البته شرکت ظفربناب هیچ تغییر قیمتی نداشت.

قیمت پروفیل 2 در شرکت یاران با 100 تومان کاهش به 20 هزار 100 تومان رسید و به جز اصلاح نرخ در برخی سایز‌ها اکثر قیمت‌ها ثابت است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *