تخفیف مالیاتی دولت، بازار بورس را سبز کرد؟

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادر در روز 29 آبان 1401 گزارش می‌دهد.
به گزارش فولادبان، بازار سرمایه معاملات خود را از دقایق ابتدایی با رنگ سبز آغاز کرد. در ادامه خرید و فروش‌ها روی همین ریل حرکت کرد تا پایان بازار امروز با رشد شاخص‌های اصلی همراه شود.
برخی کارشناسان عقیده دارند که اجرای مصوبه‌های جدید می‌تواند اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش دهد. در این راستا، کاهش 80 درصدی مالیات فروش سهام یک خبر مثبت و محرک برای ورود پول جدید به بازار سرمایه بود که به صورت ناچیز می‌تواند سود سهامداران را افزایش دهد.
شاخص کل بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز 11 هزار و 555 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 404 هزار و 641 واحد رسید. همچنین شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات 4 هزار و 896 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 402 هزار و 855 واحدی قرار گرفت. در این میان، شاخص فلزات اساسی نیز با افزایش 8 هزار و 277 واحدی، رقم 959 هزار و 738 واحد را نشان داد.
البته باید توجه داشت که نمادهای «فولاد»،«خودرو»،«شبندر»،«شستا»،«شپنا»،«شتران»و«خساپا» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند.
علاوه بر این، نمادهای «وساپا»،«خگستر»،«ورنا»،«خکار»و«غشان» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «غاذر»،«قنیشا»،«حفارس»،«دلقما»و«دروز» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *