کاهش چشم‌گیر قیمت ورق گرم چین

قیمت ورق گرم در بازار داخلی و صادراتی چین کاهش چشم‌گیری داشت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در بازار شانگهای در شرق چین قیمت ورق گرم فولادی بین 507 تا 510 دلار  معادل 3680 تا 3700  یوان به ازای هرتن معامله شد که حدود 100  یوان به ازای هر تن کاهش را نشان می دهد.

همچنین در بازار داخلی چین و در شمال این کشور منطقه تانگ‌شان قیمت ورق گرم فولادی بین 3600 تا 3630 یوان به ازای هر تن معامله شد که حدد 150 تا 160 یوان کاهش قیمت به ازای هر تن را نشان می دهد.

در این میان، یک تحلیلگر بازار چین از راکد بودن بازار ورق گرم سحن گفت و افزود  تقاضای ورق گرم فولادی برای چندین هفته متوالی راکد مانده است و پیش‌بینی می شود شرایط بازار در شرایط رکودی باقی بماند. البته در ماه نوامبر این رکود گسترش بیشتری هم داشته باشد؛ همچنانکه بازار فیوچرچین روز جمعه شاهد سقوط قیمتی بود.

صادرات ورق گرم چین

گزارش فولادبان از نشریه متال بولتن همچنین حاکی از آن است که  در بازار صادراتی چین شاخص ورق گرم فولادی بر پایه فوب بندر اصلی چین 528 دلار و 53 سنت به ازای هر تن بود که 4 دلار و 80 سنت به ازای هر تن کاهش داشته است.

این در حالی بود که پیشنهادات قیمتی ورق گرم فولادی در روز جمعه با شیوه معاملاتی cfr ویتنام به 510 دلار به ازای هر تن رسید که معادل 495 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی فوب چین است که در مقایسه با روز پنج‌شنبه 5دلار کاهش داشته است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *