جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 18 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

کمبود نقدینگی و دانش فنی، دو مشکل اصلی اکتشاف معادن جدید

حوزه‌های معدنی کشور در حوزه اکتشاف خیلی فعال نیستند و علت این است که بسیاری از معادن به صورت سنتی کار می‌کنند. اکثر معدنداران به دنبال این هستند که هرچه سریعتر از معدنی که در اختیار دارند، استخراج کنند از این رو اکتشافات زیرزمینی انجام نمی‌شود تا ذخایر یک معدن به صورت کلی مشخص شود و همین مسئله عامل اصلی کاهش سنگ آهن شده است.

مسئول فنی معادن هماتیت منطقه خراسان رضوی و جنوبی با اشاره به اینکه معادن کشور از کمبود نقدینگی رنج می‌برند، گفت: حمایت نشدن کافی از معادن و کمبود دانش فنی باعث می‌شود تا اکثر معدنداران برای زودتر به نتیجه رسیدن فقط به صورت سطحی از معادن بهره‌برداری می‌‎کنند.

حمید غفاریان در گفتگو با فولادبان افزود: در مناطقی از کشور، سه معدن هماتیت داریم که یکی از آن‌ها در حال اکتشاف است و دو معدن دیگر پروانه بهره‌برداری دارند و در حال تولید سنگ هماتیت است. ذخیره اسمی معادن ما حدود 400 هزار تن برآورد  شده که استخراج آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هماتیت‌ها مصرف داخلی دارند، تصریح کرد: هماتیت استخراج شده در معادن ما مصرف داخلی دارند؛ به طوریکه هماتیت‌های کم‌عیار مورد استفاده کارخانه‌های سیمانی قرار می‌گیرند و پرعیارها هم به کنسانتره تبدیل می‌شوند و واحدهای گندله‌سازی در کشور از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این فعال صنعت فولاد درباره اکتشاف معادن در کشور گفت: حوزه‌های معدنی کشور در حوزه اکتشاف خیلی فعال نیستند و علت این است که بسیاری از معادن به صورت سنتی کار می‌کنند. اکثر معدنداران به دنبال این هستند که زودتر از معدنی که در اختیار دارند، استخراج کنند از این رو اکتشافات زیرزمینی انجام نمی‌شود تا ذخایر یک معدن به صورت کلی مشخص شود و همین مسئله عامل اصلی کاهش سنگ آهن شده است.

غفاریان تأکید کرد: اکثر معادن کشور با کمبود نقدینگی مواجه هستند و دانش فنی کمی دارند، به همین دلیل مشکلات زیادی دست و پای تولید و استخراج سنگ آهن را گرفته و مانع از افزایش تولید این نهاده در کشور شده است و اگر از فرصت‌ها استفاده شود و دانش فنی به درستی برای اکتشاف معادن صورت گیرد، برخی از مشکلات حل خواهند شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors