Please use a valid API Key آمریکا؛ بزرگ‌ترین تهدید برای دلار - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
مدیر اقتصاد بین‌الملل شورای روابط خارجی هشدار داد؛

آمریکا؛ بزرگ‌ترین تهدید برای دلار

بِن استِیل (Benn Steil)، اقتصاددان ارشد و مدیر اقتصاد بین‌الملل در شورای روابط خارجی آمریکا معتقد است که بزرگ‌ترین تهدید برای دلار، خود آمریکا است.

به گزارش فولادبان از وبگاه مارکِتس اینسایدِر، اقتصاددان ارشد و مدیر اقتصاد بین‌الملل در شورای روابط خارجی آمریکا در مطلبی که در Project Syndicate (یک سازمان رسانه‌ای بین‌المللی که تفسیرها و تحلیل‌ها درباره موضوعات مختلف جهانی را منتشر می‌کند) منتشر شد، هشدار داد که بن‌بست‌های سیاسی آمریکا و استفاده روزافزون این کشور از دلار به عنوان سلاح اقتصادی، به تقویت دلارزدایی – به تلاش هماهنگ سایر کشورها برای از بین بردن تسلط دلار- کمک می‌کند.

استیل نوشت: بزرگ‌ترین تهدید برای تسلط دلار نه از سوی رقبای آمریکا، بلکه از سوی دولت خود این کشور است.

در اواخر ماه مه، دولت بایدن و مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص پیشگیری از نکول بدهی‌های دولت این کشور به توافق دست یافتند. آژانس رتبه‌بندی اعتباری فیچ نیز با کاهش رتبه اعتباری آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی به این موضوع واکنش نشان داد.

براساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، سهم دلار از ذخایر ارزی جهانی در ۲۳ سال گذشته از ۷۲ درصد به ۵۹ درصد کاهش یافته است. این موضوع باعث افزایش احتمال از بین رفتن منبع عظیم قدرت اقتصادی آمریکا شود.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ میلادی، دولت بایدن تلاش کرده است با خارج کردن بانک‌های روسیه از سامانه پرداخت سوئیفت و مسدود کردن ذخایر دلاری مسکو به اوکراین کمک کند. این اقدامات آمریکا دلار را تبدیل به سلاح اقتصادی این کشور کرده و سرزنش چهره‌هایی چون استیل و ایلان ماسک را برانگیخته است.

استیل نوشت: همان‌طور که استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت ضدمیکروبی ایجاد می‌کند، استفاده بیش از حد از تحریم‌ها نیز موجب می‌شود کشورهای هدف و همچنین اهداف بالقوه تعامل خود را با نظام مالی آمریکا کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors