جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توافق هند و ژاپن برای توسعه همکاری در صنعت فولاد

هند و ژاپن برای تقویت همکاری در زمینه صنایع فولاد با هدف افزایش تولید داخلی و هماهنگی بیشتر در بازار جهانی، توافق‌نامه امضا کردند.

به گزارش فولادبان؛ این تفاهم‌نامه همکاری که توسط وزارت فولاد هند و وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن منعقد شده است، با ایجاد میز گفتگوی فولاد هند و ژاپن در سطح دبیرخانه مشترک، همکاری متقابل را تقویت می‌کند.

یک فرد مطلع در این باره به هندوستان تایمز گفت: انتظار می‌رود از طریق گفت‌وگو، هر دو طرف درک متقابل را در مورد وضعیت صنعت فولاد در هر دو کشور و در بازار بین‌المللی که مسئله اصلی آن، عرضه بیش از حد فولاد است، تعمیق بخشند.

این شخص افزود: دو طرف همچنین در مورد تجارت و سرمایه‌گذاری و رشد پایدار در بخش فولاد تفاهم کرده‌اند.

این اقدام در راستای تلاش‌های هند و ژاپن برای ایجاد زنجیره‌های تأمین جایگزین و قابل اعتماد با همکاری با شرکایی مانند استرالیا و ایالات متحده انجام شده است.

هند و ژاپن به ترتیب با تولید 111.2 میلیون تن و 99.3 میلیون تن، دومین و سومین کشورهای تولیدکننده فولاد جهان در سال 2019 بودند. با این حال، آنها از رهبر جهانی فولاد یعنی چین که 996.3 میلیون تن فولاد تولید کرد، بسیار عقب بودند.

مدت‌هاست که چین به عرضه بیش از حد فولاد در بازارهای جهانی متهم شده است و صادرات فولاد این کشور در سال جاری با 15 تحقیق ضددامپینگ در کشورهایی مانند استرالیا، تایلند، انگلیس و ایالات متحده روبه‌رو شده است.

تقاضای هند برای فولاد در حال رشد است و مصرف 88.68 میلیون تن در سال 2017 معادل 1.7 برابر بیشتر از مصرف 2007 بوده است. با این حال، سرانه مصرف فولاد هند فقط 75.3 کیلوگرم در سال 2017 بوده است که فقط یک‌هفتم ارقام مربوط به ژاپن (549.9 کیلوگرم) یا چین (544.5 کیلوگرم) است که حاکی از ظرفیت دست‌نخورده هند برای رشد فولاد است.

هند قصد دارد ظرفیت تولید فولاد را تا سال 2030 به 300 میلیون تن گسترش دهد. کارشناسان معتقدند چنین توسعه‌ای می‌تواند از طریق ایجاد تقاضای داخلی و همکاری‌هایی همچون توافق بین هند و ژاپن، محقق شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors