جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان عنوان شد؛

افزایش ۶ برابری هزینه برق فولادسازان/ منفعت سیاست‌گذاران از تصمیمات مقطعی در فولاد

مدیرعامل گروه صنعتی فولاد بهمن گفت: دولت فولادسازان را با صندوق اشتباه گرفته و از پوست و گوشت و استخوان تولیدکنندگان نهایت استفاده را می‌برد.

افزایش ۶ برابری هزینه برق فولادسازان/ منفعت سیاست‌گذاران از تصمیمات مقطعی در فولاد اخبار

بهمن احمدی در گفتگو با فولادبان با گلایه از وضعیت تصمیم‌گیری‌ها در صنعت فولاد، اظهار کرد: امروزه سیاست‌گذاران تصمیمات خود را به صورت مقطعی به شکل قانون در می‌آورند تا بیشترین نفع خود را از شرایط ایجاد شده به دست بیاورند. از طرفی، زمانی که سهمیه کارخانجات محدود می‌شود، سرمایه در گردش داخلی یا خارجی و تخصیص ارز برای آنها صورت نمی‌گیرد؛ با این وجود چگونه می‌توان رشد تولید کشور را محقق کرد؟!

وی با بیان اینکه در صنعت فولاد سکوی پرتاب و موشک داریم اما سوخت یعنی پول و مواد اولیه نداریم، گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که کارخانه‌ای که با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی و پول سهامداران به وجود آمد، در حال حاضر به دلیل نداشتن ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش که تنها هر ۶ ماه یکبار تعلق می‌گیرد، به صورت راکد باقی مانده است.

به گفته کارشناس صنعت فولاد، دولت هر روز با صدور بخشنامه‌های مختلف و قطع برق، گاز و آب، منجر به توقف خط تولید فولادسازان می‌شود.

احمدی با تأکید بر اینکه با وجود چنین مسئولانی، انتقاد از شرایط فولاد تأثیری ندارد، گفت: از طرفی، برخلاف سایر کشورها، در ایران پول ترانزیت برق تا درب کارخانه بر عهده کارخانه است. این درحالیست که هزینه برق ۶ برابر افزایش پیدا کرده که دو درصد آن به دانش بنیان‌ها تعلق دارد و البته دو هزینه برق و سوخت نیروگاه‌ها از کارخانجات فولادی گرفته می‌شود. بر همین اساس، می‌توان گفت دولت فولادسازان را با صندوق اشتباه گرفته و از پوست و گوشت و استخوان تولیدکنندگان نهایت استفاده را می‌برد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors