استیضاح وزیر صمت در مجلس به نتیجه می‌رسد؟

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، در مجلس به نتیجه خواهد رسید.

مهدی افشار اعلم در گفتگو با فولادبان در رابطه با استیضاح وزیر صمت بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری قرار بود 3 وزیر اقتصاد، کار و صمت تغییر کنند که طولانی شدن این فرآیند منجر به گسترش مشکلات شد، ضمن اینکه اقتصاد کشور روزهای آرامی را سپری نکرد به طوری که در ابتدای سال وزیر کار استفعا داد و رئیس جمهور نیز با آن موافقت کرد، در پاییز وزیر صمت به مرحله استیضاح رسید و در پایان امسال احتمالا وزیر اقتصاد برکنار خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تغییرات در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی، گفت: استیضاح وزیر صمت به راحتی در شرایط اقتصادی فعلی تأثیر خود را در هیچ حوزه‌ای حتی بازار سرمایه نشان نمی‌دهد؛ مگر در صورتی که یک اتفاق همه جانبه تأثیرگذار رخ دهد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در مسایل سیاسی، می‌توان به تشکیل یک گفتمان مثبت و سازنده از جنس مردم اشاره کرد. در واقع، باید یک تغییر اساسی در تغییر نگرش درباره موضوعات برجام و ارتباطات بین‌المللی صورت گیرد. همچنین تحولاتی در حوزه مبادلات بین‌المللی نیاز است تا بتوان در کوتاه‌مدت با شرکای تجاری خارجی تأثیر مثبتی در اقتصاد کشور گذاشت.

افشار اعلم در پایان اظهار کرد: پس از تمامی این تغییرات باید در رابطه با شرایط نرخ بهره و کسری بودجه تصمیمات درستی گرفته شود که در نهایت تأثیر قطعی آنها در بازار سرمایه مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *