گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 2 شهریور؛ عراق از ایران فولاد اجاره کرد/ تاثیر مرگ آشپز سابق پوتین بر بازارهای مالی روسیه

تازه ترین گزارش از بازار فولاد نشان می دهد عراق از ایران فولاد اجاره کرد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز نرخ ارز وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد که این نرخ نسبت به دیروز کاهش نسبی را نشان می‌دهد.این کاهش نرخ امروز در بازار مقاطع فولادی ایران اثر چندانی نداشت.

در همین حال، رییس واگنرها که پیشتر به آشپز پوتین رییس جمهور روسیه معروف بود در جریان تنش اوکراین‌و‌روسیه علیه دولت شورش کرد امروز صبح در پی سقوط هواپیما درگذشت. این موضوع تاثیری بر بازار مختلف از جوله فولاد روسیه گذاشت و معاملات این کشور را به حداقل رساند.

روسیه به دنبال بازپس‌گیری بازار مقاطع بلند خود است اما بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد اکنون وضعیت مناسبی برای بازار فولاد نیست. به این دلیل که اکنون بازار جهانی در رکود قرار دارد. آمار و ارقام نشان می‌دهد عراق اقدام به اجاره برخی مقاطع فولادی از ایران برای موکب‌های اربعین کرده است.

همچنین در ترکیه اکنون قیمت قراضه برای فولادسازان دیگر صرفه ندارد و آمریکا اعلام کرده حاضر به تخفیف در این زمینه نیست. آمریکا بزرگترین صادرکننده قراضه به ترکیه است. اخیرا سوریه نیز اعلام آمادگی کرده و پروژه‌های عمرانی را نیز تعریف کرده است.

قرار است در پاییز یک هیات تجاری از ایران راهی سوریه شود و از این پروژه‌ها بازدید کنند. این موضوع می‌تواند به سیمان و فولاد کشور کمک کند اما به نظر می‌رسد با اینکه ایران در این زمینه دست بالا را دارد اما تعلل می‌کند. اکنون چین و ترکیه نیز آماده اجرای پروژه‌های سوریه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *