جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 22 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات 20 هزار دستگاه ماشین آلات معدنی در دستور کار

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: در بودجه امسال واردات 20 هزار دستگاه پیش بینی شده است.

واردات 20 هزار دستگاه ماشین آلات معدنی در دستور کار عینک فولادی آخرین اخبار واردات خودرو معدن

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با فولادبان با اشاره به دلایل در دستورکار قرار گرفتن واردات ماشین آلات و ابزارهای صنعتی مورد نیاز صنعت و معادن کشور گفت: دولتمردان در تصمیم گیری‌های خود باید شرایط و مسائل روز را به درستی درک کنند تا بتوانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند.

وی گفت: در حالی که معادن کشور به دلیل نبود تجهیزات و ماشین آلات صنعتی مورد نیاز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی شرکت های داخلی نمی‌‍توانند به میزان کافی تولید کنند و نیاز داخل را تامین و رقم‌های صادراتی و ارز آوری بیشتری برای اقتصاد ایران ایجاد کنند، انتظار می‌رود با مصوباتی که ناظر بر اعمال مالیات، عوارض ورودی و امثالهم است، مانع بزرگی در راه توسعه صنایع و معادن کشور ایجاد نشود.

وی افزود: هنگامی که کار تولید، حفاری و مسائلی از این دست در معادن دچار مشکل شده است، دولت ناظر به اهمیت و حساسیت موضوع باید هرگونه سنگ اندازی در مسیر واردات خودروهای سنگین مخصوص فعالیت‌های صنعت و معدن را حذف کند تا به میزان نیاز کشور، ماشین آلات معادن تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر به میزان محدودی که نیاز کشور را برطرف کند، باید ماشین آلات سنگین و دستگاه‌های مورد نیاز کشور وارد شود و وزارت صمت نباید توجهی به عوارض و حقوق گمرکی حاصل از واردات این کالاهای اساسی برای صنعت و معدن کشور داشته باشد.

حسینی کیا درخصوص پیش بینی بودجه 1401 برای واردات ماشین آلات صنعتی و معدن اظهارداشت: در بودجه امسال واردات 20 هزار دستگاه پیش بینی شده است. البته امیدواریم با سیاست‌گذاری‌های درست، بتوان ظرفیت قابل توجهی برای واردات ماشین آلات صنعتی ایجاد کرد تا معادن و صنعت کشور فعال‌تر شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در خصوص حذف عوارض گمرکی و حقوق ورودی قائل شده از سوی وزارت صمت برای ماشین آلات و دستگاه های صنعتی و معدنی، گفت: حذف این موارد می‌تواند تسریع دهنده رشد صادرات و افزایش تولید از معادن کشور باشد که در نتیجه به افزایش اشتغال می انجامد، لذا وزارت صمت و مجموعه دولت برای کمک هر چه بیشتر به حوزه تولید و اشتغال کشور باید در این راه قاطعانه با محدودیت‌ها مقابله کنند تا بتوانیم ماشین آلات سنگین و صنعتی مورد نیاز را وارد کنیم، ضمن اینکه واردات ماشین آلات صنعتی به معنای زمین زدن واحدهای تولیدی ماشین سازی داخلی نیست، چرا که نمی توانیم مدت‌ها معطل ساخت ماشین آلات مورد نیاز صنعت و معدن از سوی برخی واحدهای داخلی باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تولید کننده ماشین آلات سنگین در داخل در حال حاضر ظرفیت لازم برای تامین کامل نیازهای کشور را ندارند، برهمین اساس، نباید منتظر تولیدات داخل بود، بلکه راه‌های جبرانی را باید با روش‌های دیگری مثل واردات طی کرد تا صنایع ومعادن حمایت شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors