جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات سنگ‌آهن چین نزولی شد

طبق اطلاعات رسمی گمرک چین، واردات سنگ‌آهن این کشور در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست 1.9 درصد کاهش یافت، زیرا تولید فولاد به علت ملاحظات زیست‌محیطی محدود شد.

واردات سنگ‌آهن چین نزولی شد اخبار

به گزارش فولادبان؛داده‌های اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن جهان ماه گذشته 95.61 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده است، در حالی که در ماه آگوست 97.49 میلیون تن و در سپتامبر 2020 108.55 میلیون تن وارد کرده بود.

به گفته اداره گمرک چین، این کشور در سه فصل اول امسال 841.95 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است.

پکن به منظور محدود کردن تولید سالانه فولاد خام، کنترل‌های سخت‌گیرانه‌ای را بر کارخانه‌ها اعمال کرده است. کمبودهای برق اخیر در سراسر چین نیز بر فعالیت صنایع فولادی تأثیر داشته است.

وزارت صنعت چین روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارخانه‌های شمال چین برای بهبود کیفیت هوا باید از 15 نوامبر تا اواسط مارس تولید خود را کاهش دهند.

تحلیلگران شرکت Huatai Futures در یادداشتی نوشته‌اند که افزایش هرگونه مصرف سنگ‌آهن در چین دشوار خواهد بود.

آتیلا ویدنل، مدیرعامل Navigate Commodities در سنگاپور هم گفت: با توجه به اینکه میزان استفاده از ظرفیت کوره بلند چین در آستانه المپیک زمستانی پکن نزدیک به پایین‌ترین سطح فعلی چندساله است، ما فرض می‌کنیم که این امر منجر به افزایش قابل توجهی در موجودی سنگ‌آهن در بنادر در چند ماه آینده خواهد شد.

داده‌های گمرک نشان می‌دهد صادرات محصولات فولادی چین در ماه سپتامبر به 4.92 میلیون تن رسیده است که 2.6 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. صادرات در 9 ماه اول 53.02 میلیون تن بوده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors