افزایش 20 درصدی تولید فولادی‌ها در صورت قطع نشدن گاز در زمستان

یک فعال معدنی از افزایش 20 درصدی تولید محصولات فولادی در صورت قطع نشدن گاز مصرفی صنایع سخن گفت.

علی امرایی در گفتگو با فولادبان  با اشاره به وعده وزیر نفت مبنی بر تامین گاز مصرفی صنایع در زمستان پیش رو، اظهارداشت: با تامین گاز مصرفی صنایع فولادی قطعا تولید واحدهای فولادی افزایش خواهد یافت و پیامد افزایش تولید، توازن قیمت محصولات فولادی خواهد بود.

وی، مزیت افزایش تولید را افزایش سود شرکت‌ها خواند و گفت: افزایش تولید محصولات فولادی موجب عرضه و تعادل بیشتر بازار می شود، یعنی در واقع هم سود تولیدکنندگان و هم محصولات مورد نیاز مصرف کنندگان و مردم تامین می‌شود، ضمن اینکه این موضوع مانعی اساسی در افزایش قیمت محصولات فولادی خواهد بود.

مدیر عامل فولاد سنگان در ادامه، عدم النفع تولید محصولات فولادی را براساس گفته رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد در تابستان سال گذشته 6 میلیارد دلار عنوان و تصریح کرد: البته فولاد سنگان سال گذشته با قطعی برق روزی 30 میلیارد تومان عدم النفع داشت که این میزان با قطعی گاز کمتر می‌شد اما به هرحال در روند طبیعی تولید اثرگذار بود.

امرایی با بیان اینکه انرژی مصرفی واحدهای گندله سازی گاز و انرژی مصرفی واحدهای کنسانتره سازی فولاد سنگان برق است، در عین حال تاکید کرد: قطع گاز و برق موجب برهم خوردن توازن زنجیره فولاد و کمبود مواد اولیه در بازار خواهد شد. در این میان، اگر امسال گاز قطع نشود، می‌توان پیش بینی کرد تا 20 درصد تولید محصولات فولادی در سنگان افزایش خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *