جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 03 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ به روند مثبت بورس در هفته آتی امیدواریم

یک کارشناس بورسی گفت: با توجه به شرایط فعلی، احتمالاً هفته آینده بازار سرمایه روند مثبتی را به همراه داشته باشد و تقاضا بر عرضه نیز بتواند غالب شود.

محمد رضانژاد در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: در هفته جاری بازار بیشتر در حوالی گروه خودرو و اخبار آن، نوسان داشت به گونه‌ای که اکثراً بحث عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شد. در بازارهای جهانی خبر خاصی نبود و نرخ دلار نیز افزایش و کاهش شارپی را به همراه نداشت. در واقع، شاخص برخلاف هفته گذشته نوسان زیادی را تجربه نکرد.

وی با بیان اینکه بازار کم‌نوسانی را در هفته جاری شاهد بودیم، گفت: در این هفته، ارزش معاملات در روند نزولی قرار گرفت و میانگین هفتگی معاملات خرد ارزش معاملات هفته اول آذر ماه، با 3 هزار و 437 میلیارد تومان و ارزش معاملات دلاری نیز با 97 میلیون دلار به پایان رسید.

این کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی وضعیت هفته آینده بورس اظهار کرد: به احتمال زیاد در هفته آتی مهم‌ترین خبری که می‌تواند محرک اصلی رشد سهم‌ها و بازار باشد، گزارش آبان ماه شرکت‌ها است که در این راستا، شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت‌های فلزی، معدنی، پتروپالایشی و نفت می‌توانند کلیت بازار سرمایه را جهت‌دهی کنند.

رضانژاد با بیان توقف روند کاهشی نرخ فروش شرکت‌ها، افزایش این نرخ را تحت تأثیر قیمت دلار عنوان و تصریح کرد: همچنین روند عرضه و تقاضای بورس متعادل بود و هیچ کدام بر دیگری غالب نشد. در هفته آینده شرکت‌هایی که خروجی خوبی از گزارش ماهانه داشته باشند، می‌توانند مورد توجه بازار سرمایه قرار بگیرند، بنابراین می‌توان امیدوار شد بازار هفته آینده روند متعادل رو به مثبتی را با مغلوب تقاضا بر عرضه تجربه کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors