توافق فولادسازان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

یک گروه از فولادسازان بین‌المللی برای دستیابی به صنعت کربن‌زدایی تا سال 2050 و تامین تقاضای فولاد سبز ، ایالات متحده و اتحادیه اروپار را به اتخاذ یک استاندارد جهانی در حمایت از جایگزین‌سازی صنعت فولاد سبز متقاعد کردند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، یک گروه از فولادسازان بین‌المللی شامل اتحادیه تولیدکنندگان فولاد، نیوکور، گروه سلسا، استیل داینامیکس، کامرشال متالز و انجمن صنایع بازیافت فولاد، تشکیل انجمن شورای جهانی فولاد و اقلیم را در روز پنج‌شنبه 17 نوامبر (26 آبان) اعلام کردند.

این انجمن جدید از یک استاندارد جهانی برای تسریع بخشیدن به جایگزین‌سازی صنعت کربن‌زدایی فولاد و به رسمیت شناختن چرخه بازیافت فولاد در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حمایت می‌کند.

درحالی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا درحال برسی استانداردهای جدید برای انتشار گازهای گلخان‌های در تولیدات فولاد هستند، انجمن شورای جهانی فولاد و اقلیم (GSCC) بر میزان انتشار این گازها بدون توجه به نحوه تولید فولاد، تمرکز می‌کند.

تمرکز اولیه این انجمن (GSCC) برای دستیابی به یک استاندارد بر اصول زیر است:

  • کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بازار جهانی فولاد
  • دستیابی به یک استاندارد تکنولوژی-محور
  • دستیابی به استانداردی مطابق با مسیر علمی کاهش دمای جهانی به 1.5 درجه سانتی‌گراد (2.7 فارنهایت) تا سال 2050
  • فراهم کردن اطلاعات مربوط به صنعت فولادسازی تجدیدپذیر در راستای تصمیم‌گیری‌های مناسب

در این میان، «مارک میلت» مدیر اجرایی استیل داینامیکس در بیانیه‌ای چنین گفت:” این استاندارد جدید به فرایند کاهش گازهای گلخانه‌ای را سرعت بخشید و داده‌های دقیقی برای تصمیم‌گیری ارائه کرد.”

همچنین لئون توپالیان، مدیر ارشد اجرایی نیوکور در بیانیه‌ای اظهارداشت:” امروزه ما به تکنولوژی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 70 درصد دسترسی داریم. صنعت جهانی نیاز دارد تا بر نوآوری صنعت پاک تولید فولاد سرمایه‌گزاری کند. زیرا فولاد در صنایع سبز و دیجیتالی سراسر جهان استفاده می‌شود و فولاد مورد استفاده در این صنایع مهم است.”

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *