جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کوره 03 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش صادرات کارخانجات فولاد آمریکا

براساس داده‌های موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI)، صادرات کارخانجات فولاد آمریکا در ماه سپتامبر پس از 9 ماه کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن و تازه ترین داده‌های موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI)، کارخانجات فولاد آمریکا در ماه سپتامبر، 7.14 تن صادرات داشت که نسبت به ماه سپتامبر گذشته، 11.7 درصد کاهش و در مقایسه با ماه آگوست، 7 درصد کاهش یافت. میزان صادرات محصولات این کارخانجات در این ماه‌ها 8.09 و 7.68 میلیون تن بود. البته کمترین میزان صادرات اخیر، فوریه 2021 با 6.74 میلیون تن حمل شد.

در هیمن حال، صادرات نه ماهه ابتدایی سال 2022، 68.46  میلیون تن بود که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، 3.21 درصد کاهش یافت. همچنین میزان صادارت این بازه زمانی، 70.74 میلیون تن بود.

بررسی‌ها نشان می دهد: شاخص ورق گرم آمریکا در ماه سپتامبر، 39.38 دلار به ازای هر هاندردویت (787.60 دلار به ازای هر تنک) بود که نسبت به میانگین شاخص ماه آگوست، 2.36 درصد کاهش یافت. این کالا در ماه آگوست با قیمت 40.33 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد. شاخص قیمت پس از 22 ماه کمترین میزان (39.17 دلار به ازای هر هاندردویت) را ثبت کرد. یکی از دلایل کاهش قیمت، نبود تقاضا و افزایش عرضه این کالا بود. قیمت‌ها در این ماه، در بازه قیمتی 38-40 دلار به ازای هر هاندردویت باقی ماند.

در ماه نوامبر، قیمت ورق گرم به کمترین میزان شاخص در دو سال اخیر رسید. این کاهش قیمت به دلیل تردید خریداران و نزول قیمت قراضه آهن رخ داد.

البته شاخص قیمت ورق گرم، فوب کارخانه آمریکا، 32 دلار به ازای هر هاندردویت محاسبه شد.

در این میان، فعالان بازار درباره دلایل کاهش تقاضا نظرات متفاوتی داشتند به طوری که برخی ها، شرایط ضعیف اقتصادی را یکی از این عوامل دانست.

همچنین یک توزیع‌کننده  مطرح کرد:” من شنیده‌ام که مردم پیش‌بینی می‌کنند بازار به نقطه جدیدی از کف بازه قیمتی خواهد رسید، اما درباره قطعیت آینده بازار نظرات متفاوتی شنیه می‌شود.” توزیع کننده دیگری چنین گفت:” وضعیت اقتصادی کشور درحال تضعیف است و ما کاهش تقاضا را نظاره خواهیم کرد. میزان تقاضا به شدت کاهش خواهد یافت و تا پایان سال تغییری نخواهد کرد.”

به گزارش فولادبان و براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت ورق سرد، فوب کارخانه آمریکا در ماه سپتامبر، به میانگین 54.80 دلار به ازای هر هاندردویت (1096 دلار به ازای هر  تن) رسید که نسبت به ماه آگوست، 5.52% کاهش یافت. این کالا در ماه آگوست با قیمت 58 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

علاوه بر این، ارزیابی ورق گرم گالوانیزه (نورد سرد)، فوب کارخانه آمریکا در ماه سپتامبر، به میانگین 54.40 دلار به ازای هر هاندردویت (1088 دلار به ازای هر تن) رسید که در مقایسه با ماه آگوست، 4.78% افزایش یافت. این محصول در ماه آکوست با قیمت 57 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors