جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تراز تجارت فولاد هند با چین برای اولین بار مثبت شد

برای اولین بار در سال‌های اخیر، تراز صادرات و واردات فولاد هند و چین به نفع هند مثبت شد.

صنعت فولاد

به گزارش فولادبان به نقل از روزنامه ایندیا تایمز، مؤسسه CRISIL Research اعلام کرده که با رشد قابل توجه صادرات فولاد هند به چین، برای اولین بار در تاریخ تجارت فولاد میان دو کشور، صادرات فولاد هند به چین از وارداتش از چین، سبقت گرفته است.

69 درصد از محصولات فولادی نیمه‌تمام و 28 درصد از محصولات فولادی نهایی صادراتی هند در فاصله ماه‌های آوریل تا آگوست 2020 راهی چین شده است.

دولت هند در سال جاری مقررات محدودساز زیادی علیه واردات فولاد از چین وضع کرده که این مسئله هم در مثبت شدن تراز تجارت فولاد دو کشور به نفع هند، مؤثر بوده است. چین اما با وجود تلاش هند برای کاهش واردات فولاد از چین، در سال جاری اقدام تلافی‌جویانه نکرده و راه را برای صادرات فولاد هند، باز گذاشته است. این اقدام چین سبب شد تا صنعت فولاد هند از رکود شدید در بازار داخلی این کشور، به لطف صادرات، جان سالم به در ببرد.

فولادسازان هندی در دوران قرنطینه و محدودیت‌های ضدکرونایی، 60 تا 80 درصد تولیدات فولاد خود را صادر کردند که چین مقصد اول صادرات آنها بود.

تقاضای فولاد هند در فاصله ماه‌های آوریل تا آگوست 2020 حدود 38 درصد کمتر شد و تولید فولاد این کشور هم در همین مدت 27 درصد کاهش یافت.

اما در سوی مقابل، صادرات فولاد هند رشد چشمگیری پیدا کرد به طوری که فقط در ماه ژوئن به رشد 400 درصدی دست یافت اما از آن پس، با کاهش محدودیت‌های ضدکرونایی در هند و باز شدن بازارها و افزایش تقاضای فولاد، از رشد شتابان صادرات فولاد هم کاسته شد.

وضع بازار فولاد چین در سال جاری تفاوت داشت. به علت رکود ناشی از کرونا، قیمت محصولات فولادی در جهان کاهش یافت اما قیمت مواد اولیه از جمله سنگ آهن به علت کاهش عرضه از سوی صادرکنندگان بزرگ خصوصاً برزیل و استرالیا، روند معکوسی داشت و روز به روز گران‌تر شد.

این وضعیت برای چین که بیش از 90 درصد سنگ آهن مصرفی خود را وارد می‌کند، مسئله‌ساز شد. به همین دلیل چین تلاش کرد با افزایش واردات محصولات فولادی نیمه‌تمام و تبدیل آنها به محصولات فولادی نهایی، بخشی از گرانی سنگ آهن را جبران کند.

هند که از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی نیمه‌تمام دنیا است از این فرصت استفاده کرد و صادرات به چین را افزایش داد به طوری که در فاصله ماه‌های آوریل تا آگوست 2020 دو سوم صادرات محصولات فولادی نیمه‌تمام هند راهی چین شد.

از سوی دیگر افزایش تقاضای چین برای واردات فولاد، سبب احیای قیمت محصولات فولادی در ماه‌های اخیر شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors