جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 شهریور 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شمش فولاد در آسیا با وجود غیبت چین گران‌تر می‌شود

خریداران شمش فولاد در بازارهای فیلیپین، مالزی و تایلند طی یک هفته اخیر با وجود غیبت چین در بازار، حاضر به خرید شمش فولاد به قیمت بالاتر از قبل بوده‌اند.

شمش فولاد

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، رفتار چین در بازار شمش فولاد همواره بر تصمیمات فولادسازان جنوب شرق آسیا در سال جاری میلادی تاثیرگذار بوده اما امتناع اخیر چینی‌ها در ثبت سفارش واردات شمش فولادی سبب انجام معاملات انگشت‌شماری در منطقه، طی یک هفته اخیر شده است.

مجله Fastmarkets قیمت شمش فولاد وارداتی به منطقه جنوب شرق آسیا که عمدتاً بر مبنای شمش 120 تا 150 میلی‌متری  5sp وارداتی به فیلیپین است، در 16 سپتامبر هر تن 455-450 دلار برآورد کرد که 5 دلار بالاتر از قیمت‌های یک هفته قبل است.

بر اساس شنیده‌های فعالان بازار، یک محموله 20 هزار تنی شمش تولیدی در کوره‌های بلند اندونزی به قیمت هر تن 453-452 دلار، سی.اف.آر، در روز سه‌شنبه به مالزی فروخته شده است در حالی که شمش صادراتی منطقه خاور دور روسیه در روز جمعه به قیمت 450 دلار در تن، سی.اف.آر، به فیلیپین فروخته شد.

همچنین مذاکرات درباره فروش یک محموله دیگر شمش فولاد اندونزی به منطقه جنوب شرق آسیا به قیمت هر تن 455 دلار، سی.اف.آر، در روز چهارشنبه در جریان بود. همچنین تقاضا برای شمش تولیدی کوره‌های قوس الکتریکی کره‌جنوبی هم در روز سه‌شنبه به قیمت 450 دلار در تن به فیلیپینی‌ها عرضه شد.

شرکت فولادسازی Sail هندوستان هم در روز 15 سپتامبر شمش فولادی 125 میلی‌متری را به قیمت 430-423 دلار در تن، فوب، به مناقصه گذاشت اما تا زمان انتشار این خبر، هنوز این مناقصه به نتیجه نرسیده است.

در روزهای اخیر عرضه شمش فولادی کره جنوبی و اندونزی به قیمت 460 دلار در تن، سی.اف.آر، هم شنیده شده است. در حالی که هفته گذشته، روسیه تولید شمش خود را در منطقه جنوب شرق آسیا به قیمت 448 دلار در تن، سی.اف.آر عرضه کرده بود.

به گفته فعالان بازار، خریداران شمش فولادی در جنوب شرق آسیا همچنان به دنبال واردات محموله‌های بیشتری هستند اما با توجه به بیرون ماندن چین از بازار، آن‌ها حاضر به پذیرش قیمت‌های بالاتر شمش نیستند.

یک هفته قبل، آخرین خریدی که چین انجام داده بود، مربوط به واردات یک محموله شمش فولادی از هند به قیمت 455 دلار در تن، سی.اف.آر است؛ اما از آن معامله به بعد، چین تقاضایی برای واردات شمش نداشته است که دلیل آن افزایش حجم میلگرد در بازار فولاد این کشور و کاهش تقاضا به علت ریزش باران‌های شدید در شرق این کشور است.

این در حالی است که در سایر کشورهای جنوب شرق آسیا، پس از ماه‌ها رکود در بازار فولاد، شاهد رشد تقاضای فولاد هستیم و همین مسئله سبب افزایش اقبال این کشورها به واردات شمش فولادی شده است؛ بنابراین برخی کارشناسان معتقدند که این کشورها فعلاً حاضرند که شمش فولادی را به قیمت‌های بالاتری خریداری نمایند.

برخی هم می‌گویند قیمت شمش فولاد برای این کشورها از قیمت بازار چین پیروی می‌کند. موضوع دیگری که سبب افزایش تقاضای این کشورها شده پایان فصل باران‌های موسمی است. مثلاً تایلند طی ماه‌های اخیر به علت درگیر بودن با باران‌های موسمی شدید، تقریباً از بازار شمش فولادی بیرون مانده بود اما اکنون با نزدیک شدن به پایان فصل باران‌های موسمی و افزایش تقاضای فولاد در ماه اکتبر، این کشور مجبور به واردات شمش است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors