ترکیه بر واردات کویل نورد گرم از اتحادیه اروپا و کره تعرفه وضع کرد

ترکیه بزرگترین بازار صادراتی کارخانه‌های اتحادیه اروپا است و آنها اغلب در مواقعی که تقاضای داخلی ضعیفی دارند به این کشور روی می‌آورند. در سال‌های اخیر، با توجه به تداوم ضعف در بخش خودرو، کارخانه‌های اتحادیه اروپا به طور مرتب محموله‌های بزرگی را به ترکیه فروخته‌اند که بسیار پایین‌تر از قیمت داخلی اروپایی است تا خطوط نورد خود را حفظ کنند.

دولت ترکیه قصد دارد تعرفه‌های ضد دامپینگ بر واردات کویل نورد گرم (HRC) از اتحادیه اروپا و کره جنوبی اعمال کند که از 7 تا 12.8 درصد متغیر است.

به گزارش فولادبان، ترکیه تحقیقاتی را در مورد واردات HRC اتحادیه اروپا و کره جنوبی در ژانویه 2021 و به دنبال درخواست انجمن آهن و فولاد ترکیه آغاز کرد که ادعا می‌کرد آسیبی به بازار داخلی وارد شده است.

در ماه مارس، دولت ترکیه نتایج تحقیقات ضد دامپینگ خود را منتشر کرد و حاشیه دامپینگ را برای فروشندگان اروپایی از 23.3 تا 49.8 درصد و برای فروشندگان کره جنوبی بین 14.1 تا 18.6 درصد وضع کرد. پس از یک دوره رایزنی با طرف‌های مربوطه، دولت ترکیه این هفته یک اطلاعیه رسمی منتشر کرد مبنی بر اینکه عوارض 7 تا 12.8 درصد برای واردات HRC اتحادیه اروپا اعمال می‌شود و عوارض 7 تا 8.95 درصد برای واردات HRC از کره جنوبی اعمال می‌شود.

تحقیقات اولیه چند روز پس از تصمیم کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه اولیه بر HRC ترکیه آغاز شد. سپس در ماه آوریل، عوارض قطعی بر HRC ترکیه با نرخ 4.7 تا 7.3 درصد اعمال شد. اتحادیه اروپا همچنین در ماه مه اقدامات ضد دامپینگ قطعی را برای واردات کویل گالوانیزه داغ ترکیه پیشنهاد کرد، پس از آن فرض بر این بود که دولت قطعاً عوارضی را بر واردات HRC اروپایی وضع خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *