احتمال کاهش تولید فولاد کشور/ کاهش مالیات بر واردات مواد اولیه

کاهش صادرات فولاد ایران به دلیل سیاست‌های نادرستی است که در پیش گرفته شد که می‌توان با گذاشتن تعرفه در زمان طلایی بازار یا کمبود برق برای صنایع اشاره کرد که این سیاست‌ها  باعث از بین رفتن بازارهای صادراتی کشور می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره کاهش تولید و صادرات  شمش فولاد گفت: با توجه به شرایط نامساعد تامین انرژی برق و کاستی‌های تولید آن به دلایل مختلف، احتمال کاهش تولید فولاد کشورتا شهریور ماه وجود دارد.

جواد حسینی کیا، در گفت وگو با فولادبان افزود: مصرف شمش فولاد در کشور کمتر از 20 میلیون است که مشکلی در این زمینه نداریم و به نظر می‌رسد طبق اسناد بالادستی در سال 1404 به همان پیش بینی انجام شده( 55 میلیون تن فولاد) برسیم.

این نماینده مجلس با تایید خبر کاهش 50 درصدی مالیات بر واردات مواد اولیه گفت: با هدف حمایت از تولیدکنندگان، تا پایان امسال مالیات بر واردات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید کاهش پیدا می‌کند.

این تصمیم توسط دولت طبق قوانین و مقررات موجود در راستای روان‌سازی و تسهیل در ترخیص کالا‌های مورد استفاده در خط تولید است که بر اساس اختیار قانونی ماده ۱۶۲ قانون مالیات‌ها اتخاذ شده و نرخ مالیات علی الحساب برای واردات کالا‌های واسطه‌ای و مواد اولیه تولید از ۴ به ۲ درصد کاهش می‌یابد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *