بازگشایی سوئیفت و تسهیل شدن روابط بانکی از پیامدهای مهم توافق برجام

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: یکی از پیامدهای مهم و تاثیرگذار توافق برجام ، بازگشایی سوئیفت برای ایران و تسهیل روابط بانکی است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات محصولات فولادی داشته باشد.

مصطفی عبداللهی در گفتگو با فولادبان با اشاره به توافق برجام و تاثیر آن بر بازار محصولات فولادی افزود: نتیجه مذاکرات برجام اگر مثبت باشد قطعا بازار محصولات فولادی، نهاده ها و فلزات قیمتی روند کاهشی حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: البته بار روانی توافق برجام بر بازار ، کاهش قیمت محصولات فولادی را بیشتر خواهد کرد اما پس از حصول توافق و گذشت زمان قیمت ها به قیمت های قبلی باز می‌گردد.

عبداللهی گفت: با بازگشایی سوئیفت، تولیدکنندگان ایرانی بیشتر می‌توانند با کشورهای اروپایی معامله کنند و پرداخت پول ایمن تر و آسانتر خواهد شد. در واقع سوئیفت کمک زیادی به فعالان اقتصادی ایرانی برای توسعه صادرات خواهد کرد.

وی افزود: از آنجا که مازاد تولید محصولات فولادی در بخش‌های مختلف زنجیره وجود دارد با بازگشایی سوئیفت ایران قطعا می‌تواند صادرات بیشتری انجام خواهد داد و معاملات جهانی افزایش پیدا خواهد کرد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: چنانچه توافق برجام حاصل نشود در آن صورت بازار ایران همچنان با نوسان قیمتی مواجه خواهد بود و با افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت محصولات فولادی و رکود تورمی را عمیق‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *