جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سیاست‌های قطره چکانی واردات ماشین آلات، سد افزایش تولید

رئیس انجمن سنگ ‌آهن کشور گفت: واردات قطره چکانی ماشین آلات معدنی برای شماری از کارخانه های کوچک و متوسط نمی‌تواند در چرخش چرخ تولید صنایع معدنی کشور موثر باشد و اعمال سیاست‌های سختگیرانه برای فعالیت‌های تولیدی قابل تفهیم نیست.

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان افزود: سیاست های سختگیرانه دولت برای جلوگیری از واردات ماشین آلات معدنی و صنعتی قابل هضم و پذیرش نیست زیرا ورود ماشین الات معدنی به مانند ماشین های لوکس تجملاتی نبوده و متقاضی ماشین آلات معدنی از این تجهیزات فقط برای تولید ، اشتغال و درآمد زایی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ورود ماشین آلات معدنی و صنعتی به کشور موجب گردش چرخ اقتصاد کشور خواهد شد و سیاست‌های سختگیرانه، به زیان تولید است.

این فعال صنعتی تصریح کرد: واردات ماشین آلات معدنی برای شماری از کارخانه‌های کوچک و متوسط نمی‌تواند قابل قبول باشد و واردات این میزان ماشین آلات شاید فقط پاسخگوی 5 تا 10درصد از معادن و کارخانه ها باشد. به کارگیری چنین سیاست‌هایی نشان‌دهنده بی اعتمادی دولت به بخش خصوصی برای واردات قطره چکانی است.

اکبریان گفت: درحالیکه مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی توان بدون ماشین‌آلات فعالیت معادن را توسعه داد برخی بر این باورند دولت تصمیم‌گیریهای خود را با همکاری بخش خصوصی اجرا می‌کند.

وی افزود: با یک حساب سرانگشتی نیاز کشور به ماشین آلات معدنی “نو” دستکم 25 هزار واحد است تا تجهیزات و ماشین الات بخش معدن به حد نرمال برسد در حالیکه اظهارات تمام مسئولان بخش معدن برای واردات کمتر از هزار دستگاه است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors