کره جنوبی از آمریکا خواست تا مذاکرات بازنگری در تعرفه‌های فولاد را زودتر آغاز کند

کره جنوبی روز چهارشنبه از ایالات متحده خواست تا مذاکرات را برای بازنگری در تعرفه صادرات فولاد به سرعت آغاز کند

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از یونهاپ، مون سونگ ووک، وزیر صنعت کره جنوبی، این درخواست را از جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، در گفتگوی تلفنی مطرح کرد.

مون به رایموندو گفته که واشنگتن باید در اسرع وقت مذاکرات را در مورد این موضوع آغاز کند، زیرا این موضوع مربوط به بهبود زنجیره تأمین جهانی است.

کره جنوبی برای بازنگری تعرفه‌های آمریکا فشار آورده است. حدود یک ماه قبل، وزیر تجارت کره جنوبی، این درخواست را از کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده، در جلسه کمیته مشترک توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه ارائه کرد.

در ماه اکتبر، ایالات متحده تصمیم گرفت تعرفه واردات 25 درصدی فولاد اروپا و 10 درصدی بر آلومینیوم را که توسط دونالد ترامپ در سال 2018 تحمیل شده بود، لغو کند. این لغو قرار است از اول ژانویه اعمال شود.

در سال 2018، ایالات متحده از وضع تعرفه‌های واردات بر محصولات کره جنوبی چشم‌پوشی کرد، اما سهمیه واردات سالانه 2.63 میلیون تن فولاد یا 70 درصد از میانگین حجم صادرات محصولات فولادی سئول در سه سال قبل از آن را وضع کرد.

در 9 دسامبر، کره جنوبی و ایالات متحده یک پلت فرم گفتگوی دوجانبه جدید را برای بحث در مورد راه‌های تقویت همکاری در بخش نیمه‌هادی راه‌اندازی کردند.

ماه گذشته، مون از واشنگتن بازدید کرد تا با رایموندو و جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، درباره مسائلی از انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین تا تنظیم استانداردهای جهانی برای بخش‌های صنعتی کلیدی صحبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *