جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس امروز را هم سبز به پایان رساند

بورس در واکنش به مصوبات وزارت اقتصاد در جهت حمایت از این بازار، سبز به استقبال شب یلدا رفت.

به گزارش فولادبان، بورس که از روز گذشته با رشد قیمت دلار و همچنین در واکنش به 10 فرمان وزارت اقتصاد جهت حمایت از این بازار شروع به رشد کرده بود، امروز هم مثبت باقی ماند و با رنگ سبز و سود به استقبال شب یلدا رفت. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند اجرایی شدن بندهایی از مصوبات وزیر اقتصاد از جمله کاهش 5 درصدی مالیات شرکت‌های تولیدی و عدم تغییر حقوق مالکانه معادن باعث شده است تا صنایع و معادن وضعیت بهتری در بازار سرمایه پیدا کنند و شاخص بالاتر بیاید.

شاخص کل بازار سرمایه در جریان معاملات امروز 16 هزار و 922 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 318 هزار و 464 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن این بازار هم با افزایش 4 هزار و 307 واحدی، خود را به 348 هزار و 210 واحد رساند. شاخص فلزات اساسی با افزایش حمایت از سهم‌های بزرگ این گروه، 17 هزار و 546 واحد بالاتر آمد و روی نقطه یک میلیون و 62 هزار و 486 واحدی به کار خود پایان داد.

امروز، فهرست نمادهای پرتراکنش بازار نمادهای «کالا»، «خودرو»، «شستا»، «فولاد»، «فملی»، «برکت» و «انرژی 3» را نشان می‌داد. نمادهای «فملی»، «فولاد»، «فارس»، «تاپیکو»، «وبملت»، «وغدیر» و «شستا» بیشترین تأثیر را روی روند شاخص کل گذاشتند.

در معاملات روز جاری، نمادهای «فخاس»، «فسازان» و «کویر» تنها نمادهای سرخ گروه فلزات اساسی بودند، اما نمادهای «فولاژ»، «فنورد» و «فجر» بیشترین رشد قیمت را در سهام خود داشتند. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» هم امروز در گروه کانه فلزی وضعیت خوبی را پشت سر گذاشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors