انگلیس پس از برگزیت، تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر واردات فولاد از آمریکا وضع می‌کند

انگلیس برای تلافی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در وضع مالیات بر واردات فولاد از اروپا، قصد دارد پس از خروج از اتحادیه اروپا بر واردات فولاد از آمریکا تعرفه تلافی‌جویانه وضع کند.

به گزارش فولادبان و به نقل از نیویورک‌تایمز؛ دولت انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که در اول ژانویه 2021 از اتحادیه اروپا جدا می‌شود و آنگاه بر واردات فولاد از آمریکا تعرفه‌های تلافی‌جویانه اعمال می‌کند.

این تصمیم از آن جهت از سوی انگلیس اتخاذ می‌شود که این کشور با خروج از اتحادیه اروپا اختیار خواهد داشت تا سیاست تجاری خود را رأسا مدیریت کند. دولت انگلیس اعلام کرده که غیر از تعرفه فولاد، سایر تعرفه‌هایی را که به پیروی از اتحادیه اروپا بر آمریکا وضع کرده بود، لغو می‌کند، اما تعرفه فولاد را برای حمایت از صنعت فولاد خود حفظ خواهد کرد. انگلیس گفته است که این اقدامات تلاشی برای آرام کردن تنش‌های تجاری با ایالات متحده و زمینه‌سازی برای روابط تجاری آینده آنها است.

لیز تروس، وزیر تجارت انگلیس، در بیانیه‌ای در این باره عنوان کرد: «در نهایت، ما می‌خواهیم اختلافات را کاهش دهیم و با مذاکره به یک توافق برسیم تا بتوانیم روابط تجاری خود را با ایالات متحده تعمیق بخشیم. ما از صنعت فولاد خود در برابر تعرفه‌های غیرقانونی و غیرمنصفانه محافظت می‌کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد، اما همچنین به ایالات متحده نشان می‌دهیم که در پایان دادن به اختلافاتی که به درد هیچ یک از دو کشور نمی‌خورد جدی هستیم.»

وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد از آمریکا به تلافی تصمیم ترامپ در سال 2018 برای وضع عوارض بر واردات فولاد از اروپا و کشورهای دیگر اعمال می‌شود. اتحادیه اروپا قبلا برای کالاهای آمریکایی مانند آهن‌آلات، ویسکی و آب پرتقال تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای وضع کرده است، اما با جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور می‌خواهد تعرفه‌های خود را وضع کند. دولت انگلیس در اطلاعیه خود گفته است که فرآیندی را برای مشورت با مشاغل انگلیسی آغاز می‌کند و اطمینان می‌یابد که تعرفه‌های این فلزات آمریکایی متناسب با اقتصاد انگلیس است.

ایالات متحده و اروپا همچنین در پاسخ به پرونده‌های تجارت دوقلو در سازمان تجارت جهانی در مورد یارانه هواپیما، تعرفه‌هایی را علیه یکدیگر وضع کرده‌اند. در یک پرونده تجاری، ایالات متحده مجاز بود مالیات کالاهای اروپایی را جبران کند تا خسارات ناشی از یارانه اتحادیه اروپا به ایرباس را رفع کند، در حالی که پرونده دیگر به اروپا اجازه داده شد در پاسخ به یارانه‌های داده شده به بوئینگ تعرفه‌هایی را بر ایالات متحده وضع کند. هر دو طرف گفته‌اند که آنها علاقه‌مند به مذاکره در مورد توافق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *