جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کچاد و ایمیدرو با دست پر به حراج باز می‌آیند

در جلسه امروز رئیس سازمان بورس با مدیران شرکت‌های فولادی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از عرضه 500 هزار تنی سنگ آهن چادرملو در بورس کالا خبر داد و مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو نیز گفت که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یک میلیون تن سنگ آهن در تالار حراج باز بورس عرضه خواهد کرد.

به گزارش فولادبان؛ ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جلسه امروز که بین دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با جمعی از مدیران شرکت‌های بزرگ زنجیره فولاد و اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد، اعلام کرد که چادرملو به‌زودی ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن برای تامین نیاز واحدهای فولادی به‌ویژه ذوب آهن به صورت حراج باز در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

وی همچنین از دستیابی چادرملو به ذخایر جدید سنگ آهن خبر داد و اظهار داشت: ذخایر خوبی در حال اکتشاف داریم و جزئیات این خبر را به محض دریافت اطلاعات بیشتر در اختیار سهامداران خود قرار خواهیم داد. البته تولیدات چادرملو فراتر از برنامه سال جاری است و تولید شمش شرکت نیز 30 درصد افزایش خواهد یافت.

تقی‌زاده در ادامه بیان کرد: در تصمیم‌گیری‌های مربوط به زنجیره فولاد، باید یک تعامل همه‌جانبه میان وزات صمت، سازمان بورس و شرکت‌های تولیدکننده شکل گیرد تا مسائل به نحو احسن حل و فصل شود.

مدیرعامل کچاد بر آمادگی این شرکت جهت همکاری با مجموعه بازار سرمایه و بورس کالا نیز تاکید کرد و گفت: ما از هر گونه اقدامی که به حمایت از سرمایه‌های مردم در بورس منتهی شود، دریع نخواهیم کرد.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر مجموعه چادرملو نیز توضیح داد: تحریم نه در توسعه و نه در طرح‌های ما توقفی ایجاد نکرده و تنها بحشی از هزینه‌ها را افزایش داده است و در واقع، شرایط صنعت فولاد و معدن کشور بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

در بخش دیگری از این جلسه، امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز اعلام کرد: ایمیدرو برای عرضه یک میلیون تن سنگ آهن در تالار حراج باز بورس کالا به منظور تامین نیاز واحدهای فولادی بخصوص ذوب آهن آماده است.

گفتنی است؛ شنبه هفته گذشته اولین عرضه سنگ آهن در حراج باز بورس کالا با حجم 50 هزار تن از سوی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی (وابسته به ایمیدرو) با رقابت 2.7 درصدی و نرخ کشف‌شده نهایی 10 هزار و 650 ریال (بدون احتساب مالیات)، برخلاف بیشتر عرضه‌های پیشین مواد اولیه زنجیره فولاد در بورس کالا به طور کامل به فروش رسید.

همچنین اخیرا سعید عسگرزاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران خبر داده است که این هفته توافقی میان این انجمن و بورس کالا برای تداوم عرضه کنسانتره و گندله در بورس کالا به امضا خواهد رسید و وجیه‌الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در حاشیه کنفرانس استیل پرایس به خبرنگار فولادبان گفت که سازمان متبوع او آمادگی ادامه عرضه سنگ آهن در بورس کالا را دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors