جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس با صعود 21 هزار واحدی، خط مقاومت خود را شکست/ حال خوش بیشتر نمادهای فولادی

امروز بورس صعود خود را با قدرت و صف‌های خرید طولانی آغاز کرد و توانست پس از سه روز متوالی شکست در خط‌های مقاومت، جبهه را جلوتر ببرد و خودش را برای مرحله بعدی و فاصله گرفتن بیشتر از مرز 1.5 میلیون واحد آماده کند. در این میان، امروز بیشتر نمادهای فولادی نیز سرخوشانه به سمت صعود تاختند.

به گزارش فولادبان؛ امروز کار بورس همان‌گونه شروع شد که بسیاری از کارشناسان آن را پیش‌بینی کرده بودند. شاخص کل بازار سرمایه نشان داد که امروز حال خوبی دارد و با نشاط به بالا می‌پرد. کارشناسان بازار سهام هفته گذشته از این صحبت می‌کردند که شاخص کل در این هفته متأثر از نرخ سپرده بین بانکی خواهد بود، اما امروز دلایل مختلف دست به دست هم دادند تا بورس خط مقاومت خود را بشکند و جبهه را جلوتر ببرد.

افزایش قیمت کامودیتی‌ها از هفته گذشته روی ثبات بازار سرمایه تأثیر خاصی گذاشته بودند و جهش نرخ متانول CFR چین تا 280 دلار از یک طرف و رکود بازار ارز باعث شده است که امروز شاهد رشد خوبی در شاخص کل بازار باشیم. از طرفی هم به نظر می‌رسد لیدرشیپ فولاد مبارکه در معاملات امروز به دلیل طرح توسعه یک میلیارد یورویی این کارخانه باشد. امروز اما علاوه بر نماد «فولاد»، نمادهای «فملی» و «شستا» هم شاخص‌ساز بودند.

در معاملات روز جاری، شاخص کل بازار سرمایه کار خود را با جهش 20 هزار واحدی در 15 دقیقه ابتدایی آغاز کرد و تا ساعاتی این رشد را تا کانال یک میلیون و 535 هزار واحدی ادامه داد و بعد از این به دلیل سنگین‌تر شدن صف‌های فروش، کمی پایین‌تر آمد؛ اما در نهایت بازار دوباره دچار ریزش نشد و تا پایان معاملات رشد بیش از 21 هزار واحدی داشت.

شاخص کل‌ هم‌وزن نیز امروز معاملات را با قرار گرفتن روی شیب تند صعودی آغاز کرد. این شاخص در 15 دقیقه آغازین، بیش از 5 هزار واحد بالا آمد و مرز 458 هزار واحدی را هم رد کرد؛ اما این مرز کشش بیشتری داشت و شاخص کل هم‌وزن را به سمت خود کشاند تا اینکه با بسته شدن معاملات، شاخص روی عدد یک میلیون و 457 هزار و 289 واحد ماند.

امروز شاخص فلزات اساسی هم با لیدری و جلو افتادن دو نماد «فولاد» و «فملی» توانستند رشد خوبی را از خود به جای بگذارند. این شاخص در دقایق ابتدایی معاملات، بدو رو به سمت صعود حرکت کرد و شیب تند افزایش را طی کرد و در همان دقایق بیش از 37 هزار واحد رشد کرد و از آنجا به بعد، از سرعت خود کاست و جانب احتیاط را رعایت کرد، اما با ریزش خیلی جزئی معاملات را به پایان رساند و در انتهای معاملات به کانال یک میلیون و 37 هزار و 718 واحد رشد کرد.

در لحظه بسته شدن معاملات روز جاری (12:30 شنبه 22 آذر) شاخص معروف و اصلی تالار شیشه‌ای 21 هزار و 231 افزایش یافت و به یک میلیون و 527 هزار و 449 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 6 هزار و 293 واحد بالاتر از قبل آمد و روی رقم 457 هزار و 289 واحد ایستاد. در این میان شاخص فلزات اساسی هم 37 هزار و 718 واحد رشد کرد و رقم یک میلیون و 111 هزار و 603 واحد را نشان داد.

در معاملات امروز، نمادهای «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، «ایران خودرو»، «ملی صنایع مس ایران»، «سایپا»، «بانک تجارت»، «پالایش نفت اصفهان» و «گروه دارویی برکت» فهرست پرتراکنش‌‌ترین‌ها را تشکیل دادند. در این میان، نمادهای «فولاد مبارکه اصفهان»، «ملی صنایع مس ایران»، «نفت و گاز و پتروشیمی تأمین»، «مخابرات ایران»، «سرمایه‌گذاری غدیر»، «گروه مپنا» و «توسعه معادن و فلزات» شاخص‌سازهای امروز بازار سرمایه بودند و بیشترین تاثیر مثبت را روی نماگر اصلی بازار گذاشتند.

به نظر می‌رسید که امروز تحت تأثیر بازدید وزیر صمت از کارخانه‌های تولید فولاد در اصفهان و همچنین انتشار خبرهای توسعه‌ای از این استان، سهم‌های فولادی جان تازه‌ای گرفته بودند به طوری که بیشتر سهام این شرکت‌ها به جز «فولاد خراسان» مثبت بودند. در میان فولادی‌ها، «فپنتا»، «نورد و قطعات فولادی»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «غلتک‌سازان سپاهان» و «فولاد امیرکبیر کاشان» بیشترین رشد قیمت را داشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors