افتتاح سه طرح مهم فولادی در استان زنجان

امروز در مراسمی که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور، وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد، سه طرح فولادی بزرگ در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فولادبان؛ در این مراسم که با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت و وجیه‌الله جعفری، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد، سه طرح فولادی بزرگ مجموعا با حجم سرمایه‌گذاری 57 هزار و 500 میلیارد ریال به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل «مجتمع فولاد البرز ناب آرش»، «مجموعه نورد فولادکاران افق» در شهرستان ابهر و «مجموعه معدنی صنعتی جهان نمو» در شهرستان سلطانیه استان زنجان است.

«مجتمع فولاد البرز ناب آرش» با حجم سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومان احداث شده است، این واحد صنعتی ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولادی را دارد و بهره‌برداری از این مجتمع، برای ۷۰۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.

«شرکت نورد فولادکاران افق» در زمینه تولید انواع مفتول‌های صنعتی فعالیت دارد. در این واحد صنعتی ۲۷ میلیون دلار و یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است. این واحد صنعتی برای ۱۴۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و ظرفیت تولید سالانه آن ۴۵۰ هزار تن مفتول به صورت کلاف است.

«مجموعه معدنی صنعتی جهان نمو» نیز در زمینه تولید کنسانتره آهن فعالیت دارد و حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در آن به میزان 2 هزار و 500 میلیارد ریال است. این مجموعه ظرفیت تولید ۲۵۰هزار تن کنسانتره آهن را در سال دارد و با فعالیت آن ۱۵۰ نفر به صورت مستتقیم صاحب شغل شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *