چشم‌انداز کاهشی بازار بیلت آسیای جنوب شرقی

بر اساس گزارش Fastmarkets، کاهش شدید قیمت فولاد در بازارهای آهن داخلی چین در هفته گذشته، بدبینی بیشتری را در بازار ایجاد کرده که قیمت‌های واردات ممکن است به کاهش خود ادامه دهند، اگرچه شاخص‌های بنیادی در آسیای جنوب شرقی بسیار قوی‌تر باقی‌مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، قیمت میلگرد و شمش در هفته گذشته همگام با بازارهای آتی ضعیف، به دلیل عملکرد ضعیف در قراردادهای زغال‌سنگ، بار دیگر سقوط کرد، در حالی که نگرانی‌ها در مورد تقاضای میلگرد چین نیز ادامه داشت.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای بیلت تانگشان، شمال چین، 4450 یوان (696 دلار) در هر تن تحویل درب کارخانه با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه به وقت محلی بود که 450 یوان در هر تن نسبت به یک هفته قبل از آن کاهش داشت؛ اما Fastmarkets مطلع شده که کارخانه‌های بزرگ در این منطقه قیمت‌های خود را به 4290 یوان در هر تن تحویل درب کارخانه کاهش داده‌اند.

منابع مطلع در چین گفتند که آنها فکر می‌کنند ممکن است وضعیت بدتر شود.

یکی از خریداران بزرگ بیلت چین در روز جمعه به Fastmarkets گفت: ما فکر نمی‌کنیم قیمت فولاد به زودی بهبود یابد و قیمت عملیاتی به زیر 600 دلار در هر تن cfr چین برای شمش 3 sp می‌رسد.

یک تاجر مستقر در پکن روز جمعه گفت: پس از افت شدید اوایل هفته گذشته ما پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت در هفته آینده کاهش بیشتری پیدا کند.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای بیلت وارداتی چین، 600 تا 620 دلار در هر تن cfr چین، در 12 نوامبر بود که 5 تا 15 دلار به ازای هر تن نسبت به قیمت روز سه‌شنبه و 10 تا 20 دلار در هر تن نسبت به یک هفته ماقبل آن کاهش داشت.

بازارهای شمش فولادی در آسیای جنوب شرقی بر اساس درجه مواد و زمان حمل‌ونقل در هفته گذشته به شدت نوسان داشتند.

شکاف بزرگی بین قیمت شمش فولادی 5sp تولیدی جدید با زمان‌های ارسال دسامبر تا ژانویه و شمش 3sp 150میلی‌متر توسط بازرگانان چینی که سعی در مسیریابی مجدد این مواد از چین دارند، وجود دارد.

یک منبع بازرگانی در آسیای جنوبی گفت: قیمت‌های چین کاهش یافته است، بنابراین محموله‌ها با قیمت‌های پایین‌تر عرضه می‌شوند.

او گفت که دلیل این امر این بود که خریداران اندونزیایی و فیلیپینی عمدتاً نمی‌توانستند حجم زیادی از بیلت 3sp 150 میلی‌متری را تهیه کنند. در هر صورت، شمش 120-130 میلی‌متری 5sp برای اکثر خریداران فیلیپین ترجیح داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *