گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

توقف روند نزولی قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از توقف روند نزولی قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا ماه ژوئیه را قدرتمند آغاز کرد و روند نزولی سه روز اخیر متوقف شد. همچنین به گزارش منابع بازار، تقاضا ثابت ماند و زمان آماده‌سازی محصول نیز در حال افزایش است.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 44.56 دلار به ازای هر هاندردویت (891.20 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ حاکی از رشد 2.86 و افت 3.40 درصدی نسبت به روز و هفته قبل است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 43.32 و 46.13 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه قیمتی 43 تا 47.5 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شدند.

شنیده شده در بازار

به گفته منابع بازار، آمار تقاضا ثابت است و سطح ذخیره محصول پایین مانده است. در همین حال، یک تاجر در بازار گفت: موج افزایش قیمت کارخانه‌ها در هفته‌های اخیر سرعت روند نزولی قیمت را کاهش داده و حتی جهت قیمت‌گذاری را معکوس کرده است.

درحالی که برخی کارخانه‌ها مشتاق رایزنی و فروش محصول با قیمت کمتر از قیمت اعلام‌شده هستند، یک تولیدکننده اظهار داشت: قیمت معاملات بازار اسپات پس از افزایش قیمت‌های اخیر، با قیمت بالاتر انجام می‌شوند.

زمان آماده‌سازی محصول بین 5 تا 6 هفته گزارش شده است.

نقل قول روز

با این حال، یک خریدار در بازار مطرح کرد: گمان می‌کنم کارخانه‌هایی که در تلاش برای فروش محصولات تحویل ماه ژوئیه بودند، حاضر به عرضه محصول خود با قیمت کمتر از سطح بازار هستند. البته درحال‌حاضر ارقام بالاتر از قیمت محصولات فروخته شده دیگر کارخانه‌ها در ماه ژوئیه پیشنهاد می‌دهند. به طور قطع خریداران از افزایش قیمت متنفرند اما اگر بدانند که یک محصول را پیش از رشد بیشتر قیمت خریداری کردند، قطعا خوشحال خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *