جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 آبان 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بورس قصد سبز شدن ندارد/ افت شاخص کل همراه با شاخص‌سازها

شاخص کل بازار سرمایه همراه با افت روزافزون سهام شاخص‌ساز امروز هم این بازار را در محدوده قرمز نگه داشت.

بورس قصد سبز شدن ندارد/ افت شاخص کل همراه با شاخص‌سازها اخبار

ه گزارش فولادبان، امروز بازار سرمایه باز هم مانند روزهای گذشته قرمز به کار خود پایان داد. این در حالی بود که با رشد برخی سهم‌ها اندکی از سرعت کاهش شاخص کل کاسته شد، اما به طور کلی روند امروز معاملات منفی بود که کارشناسان بازار سرمایه رسیدن کسری بودجه و تورم و به دنبال آن استفاده از ابزارهای قدرتی دولت را در منفی شدن شاخص مقصر می‌دانند. به هر حال امروز، شاخص کل 7 هزار و 716 واحد افت کرد و به یک میلیون و 408 هزار و 582 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز روند نماگر اصلی بورس را پیش گرفت و امروز هم مانند روز گذشته کاهشی شد؛ البته روند نزولی این شاخص به دلیل رشد برخی از تک‌سهم‌ها کندتر بود، اما به هر حال 929 واحد کاهش یافت تا در نقطه 383 هزار و 946 واحدی بایستد. شاخص فلزات اساسی هم با ریزش 3 هزار و 748 واحدی تا پایان معاملات، رقم یک میلیون و 119 هزار و 687 واحد را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «بورس»، «شستا»، «انرژی 3»، «کالا»، «برکت»، «فسبزوار» و «وبملت» فهرست پرتراکنش‌های بازار را تشکیل دادند. نمادهای «فارس»، «شپدیس»، «شستا»، «فولاد»، «پترول» و «کچاد» هم بیشترین تأثیر منفی را در شاخص داشتند در حالی که نماد «پاکشو» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص گذاشت.

نمادهای فولادی بازار سرمایه چندان روز پرتقاضایی را سر نکردند و تا پایان معاملات، قرمزپوش بودند و در این میان، نماد «فنورد» بیشترین ضرر را برای سهامداران خود داشت. نمادهای معدنی فولادی هم چندان تقاضای خاصی نداشتند و آن‌ها هم قرمزپوش بودند. در بازار فرابورس هم نمادهای «ذوب» و «ارفع»، هردو افت قیمت را تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors