جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کامبک نه چندان قوی بورس به منطقه سبز/ فلزات اساسی مرز یک میلیون واحدی را رد کردند، اما دوام نیاوردند

امروز بازار سرمایه رنگ سبز چند روز اخیر خود را با وجود خستگی‌های بین راه، حفظ کرد و در حالت کلی رشد ملایمی را تجربه کرد و در نهایت توانست روز نسبتا خوبی را برای سرمایه‌گذاران رقم بزند، اما هنوز بازار برای ورود به منطقه 1.5 میلیون واحدی مقاومت می‌کند.

به گزارش فولادبان؛ امروز بورس با حالتی مریض گلیم خود را از آب بیرون کشید و با احتیاط و آرام آرام در مسیر پیشرفت قدم برداشت، چراکه شاخص کل این بازار به طور کلی در مسیر سبز خود، گیر و گورهایی داشت و گاهی اوقات رشد و گاهی اوقات هم افت داشت.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه در حال حاضر این بازار روزهای عادی و طبیعی خود را طی می‌کند و علاوه بر این، باز شدن صندوق پالایشی یکم می‌تواند خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران بازار سهام باشد که این کار می‌تواند وضعیت بازار را مثبت و پویا نگه دارد. البته امروز هم با برگزاری نشست خبری نماد «چخزر»، نماد زیر مجموعه «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی» برای عرضه اولیه، خبر خوشی برای بازار منتشر شد که نوید عرضه‌های اولیه بیشتری در این بازار را می‌دهد.

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل خیلی کجدار و مریز تا پایان معاملات حرکت کرد، به طوری که در 15 دقیقه ابتدایی این معاملات، این نماگر با شیبی نسبتا تند بیش از 8 هزار واحد سقوط کرد، اما بعد از آن با سبز شدن سهم‌های پرتراکنشی که اول صبح در صف فروش بودند، بازار مثبت شد و این شاخص تا یک میلیون و 474 هزار و 845 واحد بالا آمد؛ اما این ارتفاع سقف خواسته‌های شاخص کل در روز بود که با شیبی ملایم ریزش داشت و دوباره آغاز به بالا رفتن کرد تا اینکه تا لحظه بسته شدن معاملات شاخص کل بورس مجموعا بیش از 7 هزار واحد بالا آمد، اما به یک میلیون و 480 هزار واحد نرسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز با حرکاتی شبیه به نماگر اصلی بازار جابه‌جا شد، به گونه‌ای که در دقایق ابتدایی معاملات این شاخص 860 واحد کاهش یافت، ولی از سقوط خود در این نقطه جلوگیری کرد و کوله‌بار خود را برای صعود بست و در آخر هم با 0.51 درصد صعود، رشد نسبتا خوبی را نشان داد.

شاخص فلزات اساسی امروز هم‌پا با شاخص‌های اصلی بورس حرکت کرد. در دقایق اولیه معاملات، این شاخص با شیبی ملایم حدود 2 هزار واحد پایین آمد، اما همین زمین خوردن قدرت زیادی داشت و باعث شد شاخص فلزات اساسی در ادامه روز بالاتر از مرز یک میلیون واحدی قرار بگیرد و در اوج خود به یک میلیون و هزار و 315 واحد برسد و پس از آن با مقاومت سهامداران مواجه شود تا اینکه در آخرین دقیقه معاملات به 999 هزار و 573 واحد برسد.

امروز در آخرین لحظه بسته شدن معاملات (12:30 سه‌شنبه 11 آذر) شاخص کل بازار سرمایه 7 هزار و 730 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 473 هزار و 704 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 112 واحد بالا آمد و روی رقم 419 هزار و 905 واحد ایستاد و شاخص فلزات اساسی هم امروز با وجود گذر از مرز یک میلیون واحدی در ادامه با مقاومت روبه‌رو شد، اما در مجموع 7 هزار و 785 واحد رشد کرد تا در ارتفاع 999 هزار و 573 واحدی قرار گیرد.

در معاملات روز جاری بورس، نمادهای «شستا»، «شپنا»، «وتجارت»، «خودرو»، «فولاد»، «آبادا» و «شبندر» فهرست پرتراکنش‌های بازار را رقم زدند و در این میان، نمادهای «تاپیکو»، «فارس»، «شپنا»، «فولاد»، «پارسیان» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت و نماد «شستا» هم بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند.

در روز برتری گروه فرآورده‌های نفتی، معاملات در گروه‌های فلزی با اندکی افزایش قیمت سهم شرکت‌های فولادی همراه بود؛ به طوری که در گروه فلزات اساسی، نمادهای «فولاد امیرکبیر کاشان»، «کالسیمین»، «غلتک‌سازان سپاهان» و «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» رشد خوبی را تجربه کردند و در گروه کانه‌های فلزی نیز «معدنی و صنعتی چادرملو» و «معدنی و صنعتی گل گهر» با رشد قیمت نسبتا کمی مواجه شدند و همچنین در فرابورس نیز «ذوب آهن اصفهان» رشد مناسبی را داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors