آمریکا مذاکرات با ژاپن در مورد واردات فولاد را آغاز می‌کند

ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مذاکراتی را با ژاپن آغاز خواهد کرد که می‌تواند منجر به کاهش تعرفه‌ها بر واردات فولاد و آلومینیوم شود.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی و دفتر نماینده تجاری ایالات متحده گفتند که این مذاکرات با هدف رسیدگی به ظرفیت مازاد فولاد و آلومینیوم جهانی، بازگرداندن شرایط بازار محور و حفظ صنایع حیاتی انجام شده است.

مذاکرات با ژاپن به دنبال توافق ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای پایان دادن به مناقشه بر سر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم و ایجاد یک توافق جهانی برای مبارزه با تولید کثیف و ظرفیت مازاد در صنعت است.

توافق آتی که برای سایر کشورها باز است، چالشی را برای چین که بیش از نیمی از فولاد جهان را تولید می‌کند و اتحادیه اروپا و ایالات متحده آن را به ایجاد ظرفیت مازاد که به صنایع خود آسیب می‌رساند، متهم می‌کند.

سال گذشته، مجمع جهانی ظرفیت مازاد فولاد، شکاف بین ظرفیت فولادسازی جهانی و تقاضای جهانی را بیش از 600 میلیون تن تخمین زد، رقمی که با توجه به ظرفیت‌های جدیدی که از قبل برنامه‌ریزی‌شده یا در دست اجرا است، به رشد خود ادامه خواهد داد.

ژاپن هفته گذشته از ایالات متحده خواست تا تعرفه‌های «بخش 232» را که توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در سال 2018 اعمال شده بود، لغو کند.

اطلاعیه روز جمعه وزارت بازرگانی و دفتر نماینده تجاری آمریکا قبل از سفرهای جداگانه جینا ریموندو وزیر بازرگانی و کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده به ژاپن در هفته جاری منتشر شد.

مایرون برلیانت، رئیس امور بین‌الملل در اتاق بازرگانی ایالات متحده، گفت: زمان آن فرا رسیده است. روند حذف تعرفه باید با ژاپن، کره و بریتانیا انجام شود.

تای همچنین قرار است در این ماه از کره جنوبی بازدید کند، اما منابع مطلع گفتند که انتظار ندارند اعلامیه مشابهی در آنجا ارائه شود.

توافق ایالات متحده و اتحادیه اروپا به اختلافات شدید بر سر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم ایالات متحده در دوران ترامپ پایان داد و از افزایش تعرفه‌های تلافی‌جویانه اتحادیه اروپا جلوگیری کرد.

این توافق، تعرفه‌های 25 درصدی بر فولاد و 10 درصد آلومینیوم را حفظ می‌کند، در حالی که به حجم محدود فلزات تولیدشده توسط اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد بدون عوارض گمرکی وارد ایالات متحده شوند.

این امر مستلزم آن است که فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا به طور کامل در این بلوک تولید شود، استانداردی که به عنوان ذوب و ریخته شده شناخته می‌شود تا واجد شرایط وضعیت معافیت از عوارض گمرکی باشد. هدف از این ماده جلوگیری از پردازش حداقلی فلزات چین و کشورهای غیر اتحادیه اروپا در اروپا قبل از صادرات به ایالات متحده است.

بر اساس این قرارداد، اروپا موافقت کرد که تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه محصولات ایالات متحده را کاهش دهد، اقدامی که رایموندو گفت که هزینه تولیدکنندگان آمریکایی مصرف‌کننده فولاد را کاهش می‌دهد.

ایجی هاشیموتو، رئیس فدراسیون آهن و فولاد ژاپن، هفته گذشته گفت، صنعت فولاد ژاپن نگران است که توافق ایالات متحده و اتحادیه اروپا منجر به کاهش همه‌جانبه اقدامات برای کشورها و مناطق خاص شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *