جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 آبان 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات فولاد یعنی خرید گران از بازارهای جهانی

اگر برای ساخت 4 میلیون واحد مسکن، مصالح ساختمانی وارد شود حتماً با قیمت جهانی وارد خواهد شد که گران‌تر از فولاد تولید داخل خواهد بود.

محمد کشانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان بیان کرد: در حال حاضر ارزان‌قیمت‌ترین مصالح ساختمانی و فولاد به ایران تعلق دارد و اگر سیاست دولت واردات مصالح ساختمانی باشد قطعاً باید با قیمت جهانی وارد کنند که طبیعتاً گران‌تر از مصالح ساختمانی تولید داخل تمام خواهد شد. اجرای این سیاست صدمه زیادی به تولیدکنندگان و فعالان صنعتی خواهد زد.

وی افزود: تولید فولاد و محصولات فولادی ایران در سال بیش از 34 میلیون تن خواهد بود و سال آینده هم در تولید فولاد حتماً رشد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد مصرف داخلی فولاد حدود 14 میلیون تن است که از تفاضل میزان تولید و مصرف به‌دست‌آمده است؛ بنابراین تأمین فولاد چهار میلیون واحد مسکونی کشور ممکن است و هیچ مشکلی هم برای تأمین آن وجود ندارد.

این فعال صنعتی در پاسخ به سؤال فولادبان درباره انتشار اخباری مبنی بر واردات مصالح ساختمانی از کشورهایی چون هند و چین گفت: فولاد و مصالح ساختمانی در بازارهای جهانی و در بازار داخلی قیمت مشخصی دارد و در حال حاضر ارزان‌قیمت‌ترین فولاد و مصالح ساختمانی در کشور و داخل تولید می‌شود و اگر مصالح ساختمانی وارد شود حتماً با قیمت جهانی وارد خواهد شد که گران‌تر از فولاد تولید داخل خواهد بود.

کشانی با اشاره به اینکه فولاد و مصالح ساختمانی وارداتی قرار است در مسکن و لوازم خانگی استفاده شود، افزود: سیاست واردات مصالح ساختمانی و فولاد با توجه به مازاد تولید این صنایع در کشور، صدمه زیادی به تولیدکنندگان و فعالان صنعتی خواهد زد.

وی ادامه داد: معیار گرانی و ارزانی فولاد با کلام و گفتگو قابل‌ سنجش نیست بلکه قیمت محصولات فولادی بر اساس قیمت‌های جهانی ارزیابی می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: وقتی فولادسازان، آهن اسفنجی و کنسانتره را با قیمت بالا می‌خرند چگونه می‌توانند شمش و ورق فولادی را ارزان‌تر از قیمت نهاده‌ها بفروش برسانند. علاوه بر این عامل گرانی فولادسازان نیستند و قیمت محصولات فولادی عمدتاً در بورس کالا تعیین می‌شود و قیمت‌های دستوری دولت همیشه تعیین‌کننده قیمت محصولات فولادی در کشور است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors