کام سهامداران تلخ ماند/ افت 9 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 26 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، در هفته جاری در بازار سرمایه وضعیت نه چندان خوبی را تجربه کردیم به گونه‌ای که در حجم معاملات شاهد جریان نزولی بودیم. در واقع، بازار، بهمن ماه خونینی داشت و روزهای تلخی را در این ماه سپری کرد، به طور کلی در 3 هفته اخیر وضعیت خوبی برای سهامداران نبود. رویدادهای بورس کالا، دلار، اخبار سیاسی و تحولات اقتصادی از مهم‌ترین رویدادهای هفته جاری محسوب می‌شود.

در این راستا، بازار سرمایه یک هفته بی پول و بی رمقی را سپری کرد و شاهد برتری فروشندگان در این روزهای سرد زمستانی بودیم؛ بازاری که به رشد بازارهای موازی توجه ندارد و همچنان تنها در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد.

علاوه بر این، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 5 هزار و 607 میلیارد تومان رسید. بر همین اساس، حقوقی‌ها 311 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 183 نماد (25 درصد) و تعداد نمادهای منفی 543 نماد (75 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 13 هزار و 166 واحد افت داشت و به یک میلیون و 524 هزار و 795 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 4 هزار و 606 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 474 هزار و 782 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 8 هزار و 537 واحدی، رقم یک میلیون و 100 هزار و 970 واحد را نشان داد.

نمادهای «کگل»،«فارس»،«میدکو»،«فملی»،«خساپا»،«پارسان»و«شتران» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وسینا»،«اتکام»،«شلعاب»،«دانا»و«بشهاب» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «تکمبا»،«دامین»،«خزر»،«ولملت»و«وتوس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *